Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejW styczniu blog ekspercki o kotłach Defro wygenerował o 819 więcej przejść na sklep niż inne działania marketingowe. Na popularnych frazach znalazł się na pierwszej stronie w Google, a nawet na pierwszej pozycji. Blog generuje duży ruch (średnio 5 tysięcy wejść na miesiąc). Wszystko za sprawą wartościowej treści i działań marketingowych – w okresie trwania konkursu sprzedaż wzrosła o ok. 42%.
Jak się okazuje, blog wspierający sklep może przynosić realne korzyści – nie tylko wzrost ruchu, ale bardziej wartościowy ruch, generujący większą sprzedaż. Tego przykładem jest blog ekspercki piece-kotly.eu
Nasz klient zlecił nam budowę blogów eksperckich. Miały głównie wesprzeć sprzedaż sklepu, ale także budować markę, informować, rozwiązywać problemy i służyć fachowym doradztwem. W sumie powstało ich dziesięć – nie wszystkie bezpośrednio wspierają sprzedaż, ale większość taki ma cel. Blogi dotyczyły wiodących produktów, na których klient zarabiał najwięcej.
Do tych sprzedających należy właśnie blog piece-kotly.eu.
Na jego przykładzie możemy udowodnić, że blog może wesprzeć sklep, zwiększyć sprzedaż, a nawet prześcignąć pod tym względem sklep.
Chcesz, by Twój blog zaczął sprzedawać, skorzystaj z naszej usługi: Marketing i promocja»
Analiza produktu to nic innego jak poznanie jego właściwości, mocnych stron – i na ich podstawie wytypowanie korzyści dla potencjalnych Klientów. Produkt ma być przede wszystkim użyteczny, zaspokoić potrzeby nabywcy – i taką zasadą kierowaliśmy się podczas jego analizy. Analiza produktu to także porównanie go z konkurencyjnymi na rynku i podkreślenie przewagi.
Wytypowaliśmy zbiór cech i korzyści, jakich oczekuje nabywca, decydując się kupić piece Defro. I wykorzystaliśmy je w prezentacji produktu na blogu.
Cechy i korzyści pieców Defro
Analiza konkurencji to kluczowa część strategii. Pozwala wykorzystać słabości konkurencji do podkreślenia własnych zalet. Błędem jest upodobnianie własnej oferty do ofert konkurencyjnych. Na rynku należy się wyróżniać, wykorzystując do tego swoje atuty.
Etapy działań:
Sprawdziliśmy:
Wnioski:
Analiza pozwoliła nam ustalić, że:
Dla porównania
Kocioł Defro KDR 2 12 kW – cena brutto u producenta – 2900,00 zł
Kocioł Defro KDR 2 12 kW – cena brutto w sklepie ezelazny.pl – 2 378,00 zł
Zdefiniowanie idealnego Klienta ma decydujący wpływ na planowanie działań komunikacyjnych. Wiedza na temat grupy docelowej, dokładne sprecyzowanie jej potrzeb, oczekiwań pozwala stworzyć wartościowy content na blogu – który będzie sprzedawał.
Określenie profilu idealnego Klienta, zdefiniowanie potrzeb:
Przy opracowaniu contentu kierowaliśmy się zasadą użyteczności. Blog miał być przyjazny dla użytkownika, odpowiadać na wszystkie jego pytania.
Cele, jakie sobie postawiliśmy:
Co musimy zrobić, by je osiągnąć
Zbudować blog produktowy, który będzie zawierał:
Jak to zrobić
Założenia:
Produkty prezentujemy tak, by ułatwić dobór pieca i systemu rynnowego. Wykorzystujemy wyniki analiz.
Piece Defro dzielimy wg powierzchni grzewczej (moc wyrażona w kW nic nie mówi użytkownikowi) w każdej kategorii: piece zasypowe, podajnikowe, dużej mocy i w układzie zamkniętym. Umieszczamy przedział cenowy i wszystkie modele kotłów w danej kategorii. Prezentacja produktu jest przyjazna dla każdego klienta. Tego, który szuka pieca do domu o 120 m², a nie zna się na modelach i nic mu nie mówi moc pieca. Tego, który kieruje się ceną, rodzajem pieca i tego, który szuka konkretnego modelu.
We wpisach podejmujemy tematy atrakcyjne dla użytkownika, rozwiązujemy jego problemy. Sprawdzamy czego internauci szukają na popularnych forach budowlanych, jakie zapytania wpisują w Google. Jakie pytania trafiają do sklepu Ezelazny. Współpracujemy z ekspertami i handlowcami.
Dzięki takiemu podejściu zyskaliśmy cenny ruch na blogu. Szczególnie popularnością cieszyła się fraza – defro opinie. Na 407 wyświetleń nasz wpis miał 215 kliknięć – czyli 53% – co dało mu pierwszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Nasz wpis znalazł się wyżej od najpopularniejszych forów budowalnych: muratordom.pl i forumbudowlane.pl, a także strony producenta defro.pl.
Tworzymy formularz kontaktowy. Eksponujemy formy kontaktu z doradcami, ekspertami, handlowcami – możliwość zapytań online, zakładka w menu: Pomoc doradcy, konwersacja na portalach społecznościowych.
Konstruujemy opisy kategorii, opierając się na informacjach przydatnych dla użytkownika. Dane techniczne przekładamy na przyswajalny dla odbiorcy język. Piszemy o korzyściach, cechach, gwarancji, certyfikatach.
Prezentujemy na blogu korzyści z zakupu. Informacja na banerze i widgetach bocznych z ofertą transportu dedykowanego, pomocy fachowca w doborze produktu, zakupy na raty.
Projektujemy banery z prezentacją produktów, z korzystną ofertą: transportu dedykowanego tańszego od kuriera, pomocy doradcy.
Skupiamy się na wartościowej treści estetycznie zaprezentowanej. Blog Defro zachowany w kolorystyce biało-czerwonej spójnej z barwą produktu i strony producenta. Jednolita czcionka, dobrej jakości zdjęcia, wyraziste banery atrakcyjne dla oka. Przejrzysta, nie przytłaczająca czcionka.
W stopce umieszczamy odnośniki do powiązanych stron, interesujących potencjalnego Klienta. Na blogu piece Defro umieszczamy link do grzejników i farb Nobiles (malowanie grzejników, pieców).
Dopracowanie SEO na blogu – metadane, title i alty zdjęć, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stosowanie wartościowych słów kluczowych.
Zamieszczamy odnośniki do stron sklepu – do produktów, konkretnych ofert, kategorii produktów. Użytkownicy z łatwością przechodzą do interesujących ich produktów, ofert.
Pełne dane ułatwiające kontakt z firmą umieszczamy w stopce i na stronie: Kontakt. Dane obejmują: pełną nazwę handlową firmy, adres, telefon, mail, stronę www, dni i godziny otwarcia. Wdrażamy formularz kontaktowy.
Tworzymy treści informacyjne do stopki. Pełna instrukcja jak zamawiać, informacje o kosztach dostawy i sposobach wysyłki. Instrukcje jak skorzystać z prawa do zwrotu. Treść do polityki cookies, prywatności i korzystania ze strony.
Instalujemy widget kierujący do portali społecznościowych: Facebook, G+, Twitter i wtyczkę społecznościową – umożliwiająca udostępnienie wpisu na popularnych socjalach.
Wdrożenie eksperckich blogów na platformie WordPress rozpoczęliśmy od zebrania i przygotowania zawartości – gotowy układ strony z pełną architekturą informacji. Następnie narzędzia i sposób prezentacji dobraliśmy do zawartości strony. Nasze prace zwieńczyły działania SEO.
Obecnie zajmujemy się pełną obsługą blogów:
Dlaczego WordPress:
Dopracowany blog ekspercki był gotowy do działań e-marketingowych. Podjęte przez nas działania wygenerowały wartościowy ruch na blogu i sklepie. I nadal są przez nas kontynuowane, blogi osiągają wysokie pozycje – dzięki wartościowej, użytecznej treści – za marką stoi duża społeczność, ciągle odwiedzająca stronę, a sklep sprzedaje coraz więcej.
Strzałem w dziesiątkę był konkurs, przeprowadzony na blogu Defro od 17 do 31 lipca. W dwa tygodnie otrzymaliśmy 275 wpisów, przybyło nam ok.40 lajków. Zainteresowanie było bardzo duże, odnotowaliśmy dużo wejść zarówno na stronę bloga, jak i sklepu. I co ważniejsze – wzrosła liczba zamówień o ok. 42% w czasie trwania konkursu.
Co składa się na nasze działania e-marketingowe:
Jak działamy:
Opisane wyżej działania mieszczą się w ramach usługi: Marketing i promocja»
Nasze zaplecze ewoluuje. Troszczymy się o rozwój handlowych relacji poprzez stałe dodawanie wartościowych treści, by jednorazowy zakup przerodził się w serię inwestycji.
Dzięki temu, że treści są odpowiedzią na oczekiwania sprecyzowanej grupy docelowej blog ma coraz niższy współczynnik odrzuceń i generuje coraz większy ruch, gromadzi wokół siebie coraz więcej użytkowników. Średni czas trwania sesji wynosi od 3 do 4 minut – co jest bardzo dobrym wynikiem. Obrazują to poniższe statystyki.
Co uzyskaliśmy w efekcie końcowym
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejAgnieszka Szynal-Tuleja
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |