Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejWyczerpałeś temat wpisów na swoim blogu? Obserwujesz w ostatnim czasie spadek pozycji bloga i zastanawiasz się czym to jest spowodowane? Być może nie poruszasz tematów, które są na topie, nie dajesz użytkownikom odpowiedzi na nurtujące ich pytania, jesteś daleko za konkurencją, która wie, o czym pisać, by zyskać spory ruch. Przeanalizowaliśmy większość narzędzi do szukania tematów na blog i wybraliśmy 16 naszym zdaniem najlepszych, które rozwiążą Twój problem.
Dla wielu blogerów, content managerów, social media managerów to najważniejsze narzędzie obok Google Analytics.
Narzędzie pozwala:
Sprawdzić jakie teksty są najpopularniejsze w sieci, ile miały udostępnień na portalach społecznościowych. Co to oznacza dla Ciebie? To gotowa, wartościowa wiedza, którą możesz wykorzystać, to inspiracja do napisania własnego tekstu, który może okazać się strzałem w dziesiątkę,
Możesz zastosować filtry (po kraju, języku). Wpisując np. social media i zaznaczając język polski, otrzymujesz listę popularnych wpisów jedynie z Polski.
Możesz też sprawdzić jakie artykuły są najbardziej popularne na blogach konkurencji. Co daje Ci taka wiedza? Informację, że może pominąłeś chodliwy temat, a skupiłeś się na mniej ważnych zagadnieniach.
To szansa na poznanie liderów z branży, znanych blogerów. Może to być początek udanej współpracy.
Możesz monitorować trendy z różnych branż, sprawdzić czym jarano się w necie w ciągu ostatnich 24 godzin. Możesz to zrobić w zakładce Trending. Jesteś na bieżąco.
Możesz też sam dodać tematy, które chcesz śledzić (niezależnie od głównych kategorii). Śledzisz nowości w branży, które Cię interesują, nawet jeśli są mało popularne.
Jesteś na bieżąco ze wszystkimi nowymi publikacjami (jeśli ustawisz obserwowane frazy w profilu użytkownika, otrzymasz mail podsumowujący atrakcyjne newsy i artykuły).
Dowiesz się co mówią o tobie inni w sieci. Wyszukasz wszystkie miejsca, w których Twój blog został wspomniany. Sprawdzisz, które z Twoich wpisów są najpopularniejsze w social media. Będziesz mógł odnieść się do komentarzy użytkowników.
Jak z płatnością?
Brand24 – to płatne narzędzie (miesięczna wersja próbna jest darmowa).
Google Alert – jest darmowy, ale mniej precyzyjny.
Sentione – darmowe tylko przez okres próbny.
Sprawdzasz gdzie mówią o Tobie w necie.
Wpisujesz interesujące Cię słowo kluczowe np. nowoczesne meble i dostajesz powiadomienie na maila – co nowego opublikowano w sieci na ten temat. Jesteś na bieżąco z informacjami na wybrany przez siebie temat. Nie musisz codziennie wchodzić i wyszukiwać ciągle to samo wyrażenie i walczyć z setkami stron, by odszukać nowości.
Narzędzie kojarzone głównie ze śledzeniem i poprawianiem pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania staje się przydatne także przy planowaniu tekstów na blog. Pokazuje Ci po jakich słowach kluczowych użytkownicy trafiają na Twoją stronę, a to już bardzo wartościowa wiedza, którą możesz wykorzystać na swoją korzyść. Wiesz które frazy mają duży potencjał, to ważny komunikat – twórz teksty ze słowami kluczowymi, które są chętnie wpisywane.
Semstorm działa podobnie jak Google Search Console. Możesz sprawdzić po jakich słowach kluczowych użytkownicy trafiają na Twoją stronę, czyli co ich interesuje, czego potrzebują, czego szukają. Dowiesz się na jakiej pozycji w wyszukiwarce jesteś na dane słowa i na jakiej jest Twoja konkurencja (może oni robią lepsze wpisy, poruszają popularniejsze tematy). Szczególnie przydatna dla blogerów jest zakładka konkurenci – dowiadujesz się jakie inne blogi są popularne w Twojej kategorii, poznajesz ich adresy, możesz prześledzić ich wpisy, tematy na blogu.
Masz wgląd w trendy, czyli w najpopularniejsze zapytania w necie w ostatnim czasie, z zakresu różnych obszarów. Możesz wybrać konkretny kraj. Skorzystać z wyszukiwarki słów (dostępna na górze), z której dowiesz się:
To szybkie narzędzie do szukania tematów blogowych. Wystarczy, że wpiszesz jedną frazę typu: „jakie”, „co”, „o czym” i zobaczysz listę sugerowanych zapytań. Dzięki temu znajdziesz popularne tematy na blog. Kombinacji jest mnóstwo.
Jeżeli proponuje Ci to Google, to znak, że na takie tematy jest zapotrzebowanie, tego potrzebują użytkownicy, tego szukają. Pamiętaj, by frazy wpisywać w Incognito.
Druga inspirująca lista dostępna jest na samym dole strony. To kilka najpopularniejszych wyszukiwań związanych z naszym tematem.
W kilka sekund dostajesz ponad 30 popularnych zapytań (także w języku polskim), które użytkownicy zadali w wyszukiwarce. Każdy możesz z łatwością przekształcić w artykuł na blogu.
Szczególnie wartościowa jest lista konkretnych pytań, które są poszukiwane przez użytkowników.
Ubersuggest działa podobnie jak Google Auto Suggest, dodaje prefiksy i sufiksy ze słownika wyszukiwania, a następnie wyświetla wyniki. Możesz je potraktować jako punkt zaczepny do wpisu blogowego. Jest jednym z najpopularniejszych darmowych narzędzi SEO, służący do badania słów kluczowych, na bazie których może powstać naprawdę popularny artykuł.
Keyword Planner to kolejne źródło wiedzy. Frazy nasuwają Ci tematy wpisów (szukaj po ogólnych np. nowoczesne meble, jak i szczegółowych np. jakie meble do salonu). Zwróć uwagę na frazy z niską konkurencją, na które możesz się łatwo wbić w wysokie pozycje w Google, z pewnością łatwiej niż na frazy z dużą konkurencją.
Jak wykorzystać taką wiedzę? Poniżej przykłady:
Jak Twitter może się przydać do tworzenia wpisów blogowych? Ma zaawansowaną wyszukiwarkę, dzięki której możesz wybrać sobie, czy chcesz sprawdzić słowa/hastagi, ludzi, miejsca oraz określić zakres dat. Możesz też wykluczyć poszczególne słowa. To świetne narzędzie, dzięki któremu możesz prześledzić co jest publikowane i kto to robi, w danym temacie na Twitterze. Znajdziesz z łatwością tweety, które pasują do Twojego zapytania.
Hashtagi pomagają w wyszukiwaniu wpisów na dany temat, a także są są wyznacznikiem trendów – o czym się mówi, co jest na fali, o czym warto napisać. Trzymasz rękę na pulsie, szybko reagujesz na ciekawe wydarzenia. W wielkim skrócie – czerpiesz z ogromnej siły drzemiącej w real-time marketingu.
Dzięki temu narzędziu sprawdzisz jak kształtuje się popularność danego tematu w ciągu roku. Klikając w opcję „questions” zobaczysz listę zagadnień związanych z wpisanym słowem kluczowym wraz z linkami do tekstów, w których poruszany był interesujący Cię temat. Możesz się zainspirować, rozszerzyć temat o własne spostrzeżenia, wnioski, odnieść się do konkretnego wpisu, podjąć polemikę itd. To bezpłatne narzędzie, z opcją wykupienia abonamentu.
Quora to serwis Q&A (questions and answers). Użytkownicy mogą pytać i odpowiadać. Dla twórców treści Quora to bogate źródła inspiracji.
To wartościowe źródło wiedzy, bez hejtu, rzetelna dawka informacji, merytoryczna dyskusja, wysokiej jakości treść.
Na Facebooku statystyki powiedzą Ci
Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę np. najpopularniejsze artykuły 2018 roku, najciekawsze wpisy blogowe 2018 roku, najciekawsze blogi / tematy blogowe itd. Z otrzymanych wyników otrzymasz listy opracowane przez ekspertów, które nie są wyssane z palca. Oparte na badaniach, opiniach użytkowników. Co możesz z tym zrobić? Oczywiście poruszyć podobną tematykę w swoich wpisach.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejAgnieszka Szynal-Tuleja
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |