Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejOd 2011 roku Google stawia na treści wysokiej jakości. Już nie zagęszczenie słów kluczowych na stronie decyduje o wynikach wyszukiwania, ale oryginalny content.
Mechanizmy wyszukiwarek zaczęły zachowywać się jak typowi użytkownicy i nagradzają te strony WWW, na których znajdują się przydatne i popularne treści. Zamiast stawiać na kiepskiej jakości SEO, które z czasem może oznaczać spadek wszystkich wyników (w przypadku niesprzyjającej zmiany algorytmu Google’a), lepiej inwestować w świetnej jakości treści, które będą na siebie cały czas pracować. – pisze Barbara Stawarz właścicielka Content King – Treści te będą budować profesjonalny wizerunek marki i zdobywać popularność wśród użytkowników, a tym samym będą działały lepiej niż SEO!
Dobrze napisane i ustrukturyzowane strony to dokładnie to, czego szukają mechanizmy wyszukiwarek. Google korzysta aż z 40 różnych sygnałów, by ocenić zawartość strony internetowej i zdecydować czy jest wartościowa dla użytkownika czy nie. Wśród nich mechanizmy punktują długość treści, nasycenie słowami kluczowymi, połączenia między stronami, stosowanie synonimów i antonimów, a także konstrukcje zdaniowe. Nawet sam Matt Cutts z oficjalnej strony Google stwierdza, że układ witryny na najwyższej jakości stronach sprawia, że treść główna jest od razu widoczna. To przekłada się na pozytywne doświadczenie użytkownika (user experience – UX) a tym samym na popularność i użyteczność witryny. Dlatego content i UX to tak samo ważne czynniki, o których trzeba pamiętać przy tworzeniu witryny.
Znaczenie contentu sprawdziła firma Searchmetrics, która co roku publikuje SEO Ranking Raport dotyczący czynników wpływających na pozycję strony w Google (firma bierze pod uwagę amerykańską wersję wyszukiwarki). Z badań wynika, że w osiąganiu wysokich pozycji content umieszczony na samej stronie odgrywa dużą rolę – liczy się m.in. ilość wyrazów umieszczonych na stronie, liczba „wewnętrznych” linków, układ treści, multimedia.
Wyszukiwarki korzystają także z danych zgromadzonych przez użytkowników Chrome, Androidów i wielu innych. Google jest w stanie zbudować obraz tego, jak ludzie zachowują się w Internecie i jak zachowują się w konkretnej witrynie. Jeśli użytkownicy aktywnie spędzają czas w obrębie strony internetowej – przeglądają zawartość, klikają w różne podstrony i zwracają uwagę na to, co marka chce im przekazać – to sygnał dla Google, że content na stronie jest interesujący i warty polecenia. Dlatego wyszukiwarki starają się dostarczyć odbiorcom najlepszych rezultatów, czyli wciągających treści, które zachęcą do przeglądania.
Na wyniki wyszukiwania ma wpływ także liczba linków prowadzących do witryny. Google docenia wagę opinii użytkowników, którzy wskazują i polecają wartościową treść innym. Linki zewnętrzne są jednak dość łatwe do zmanipulowania, więc Google stara się określić popularność stron internetowych także poprzez analizę sygnałów społecznych w formie lajków, komentarzy, +1 i wielu innych form dostępnych w serwisach społecznościowych. Ciekawy content sam w sobie zachęca do zaangażowania i interakcji z użytkownikami i Google bierze to pod uwagę w tworzeniu rankingu dobrych stron.
Dowodem może być to, że w raporcie Searchmetrics na pierwszym miejscu uplasowały się +1 z portalu Google+, dalej udostępnienia na Facebooku i linki zewnętrzne z innych stron. Straciło z kolei na znaczeniu użycie fraz kluczowych w adresie lub nazwie domeny.
Google honoruje strony ze świeżym contentem. Jeśli na przykład stworzyłeś stronę firmową i na dłuższy czas pozostawiłeś ją „samą sobie” (w żaden sposób jej nie aktualizując), za jakiś czas może się okazać, że została ona zapomniana zarówno przez internautów, jak i przez boty Google – pisze Joanna Poczęsna z Silence!Blog. Dodaje jednak, że na stronę nie można wrzucać byle czego, bo wyszukiwarki sprawdzą wartość contentu. Porzuć więc myśli o kolejnych redakcjach tego samego artykułu. Aby Twoja strona mogła zyskać silniejszą pozycję w wyszukiwarce, powinieneś przygotować dla niej unikalny zestaw tekstów (lub innego rodzaju materiałów), który okaże się wartościowy zarówno dla internautów, jak i dla robotów wyszukiwarki. Do honorowania aktualnych treści przyznaje się także samo Google wprowadzając mechanizm Google Coffeine, który w wynikach wyszukiwania pokazuje kiedy witryna ostatnio została zaktualizowana. Google bierze pod uwagę także jak duża była aktualizacja i jak często witryna generuje nowe treści.
Content musi być dostosowany do upodobań ludzi, a nie tylko, by udobruchać wyszukiwarki. Wartościowe treści to zabawne, pouczające, nowe i angażujące informacje, których użytkownik nie jest w stanie znaleźć w żadnym innym miejscu. Ale także treści skierowane do konkretnej grupy docelowej – Rayan Molton z Google twierdzi, że lepsza jakość lepsze informacje mogą być przydatne, ale nie dla każdego (…) Trzeba zachować równowagę między popularnością i jakością, (…) by dać ludziom lepszą stronę, w która zamierzają kliknąć. Zatem przy tworzeniu zawartości zainspiruj się potencjalnymi klientami. Dotrzyj do nich i zapytaj – jakie treści o marce chcieliby otrzymywać, jakie mają problemy, jak możesz im pomóc w ich rozwiązaniu – radzi Neil Patel współzałożyciel KISSmetrics, Crazy Egg i główny ekspert w Kauffman’s Funders School. Raz stworzony content musi być umiejętnie promowany w różnych kanałach społecznościowych (zaraz po stworzeniu, ale także i później można do niego wracać). Dobrze odebrana zawartość generuje jeszcze większe zainteresowanie użytkowników, którzy dzielą się nią z przyjaciółmi, rodziną, współpracownikami.
W świecie, gdzie codziennie tworzone są niezliczone ilości tweetów, facebookowych postów oryginalność jest bardzo ważna. Istotne jest znalezienie unikalnego głosu marki, który zostanie zauważony i uznany za nowy w strumieniu zlewających się w jedno informacji. Stworzenie takiego niepowtarzalnego głosu nie jest łatwe. Umożliwia to content, który wymaga spójnego oraz sukcesywnie realizowanego planu, który uwzględni także zmieniające się preferencje odbiorców.
http://crowdbait.co.uk/why-content-marketing-is-important/
http://www.inc.com/anita-newton/what-exactly-is-content-marketing-and-why-do-you-need-it.html
http://www.contentking.pl/blog/czym-jest-content-marketing/
http://www.searchmetrics.com/knowledge-base/
http://googleblog.blogspot.com/2010/06/our-new-search-index-caffeine.html
https://www.seroundtable.com/google-quality-vs-useful-17412.html
http://nowymarketing.pl/a/2523,content-marketing-w-seo-jak-dobre-tresci-wplywaja-na-pozycje-w-google
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejJoanna Gatarska
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |