Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejChcesz napisać naprawdę dobry artykuł sponsorowany, ale nie za bardzo wiesz, jak się do tego zabrać? Nie martw się – wprowadzimy cię w tajniki redagowania treści, które są wspaniałą alternatywą dla nudnych i irytujących reklam, a przede wszystkim są z przyjemnością pochłaniane przed odbiorców. Gotowy? No to zaczynamy!
Pierwsza – złota – zasada, którą musisz znać, zanim otworzysz dokument tekstowy brzmi: nie pisz w ciemno! Nieprzemyślany tekst, choćby najciekawszy, nie przyniesie korzyści ani tobie, ani zleceniodawcy pomimo tego, iż z pewnością wiele osób rzuci na niego okiem przy porannej kawie. Dlaczego? A właśnie dlatego, że przed napisaniem pierwszej litery musisz opracować plan, dzięki któremu twoja praca nad artykułem sponsorowanym będzie nie tylko łatwiejsza, ale przede wszystkim odniesie sukces.
Od czego zacząć? Przede wszystkim od poznania swojego klienta i promowanych produktów, usług. Musisz wiedzieć, jaki wizerunek firmy tworzyć i w jaki sposób wpleść w tekst informacje o zaletach produktów – posiadając taką wiedzę będziesz mógł przejść do drugiego etapu przygotowań artykułu sponsorowanego – określenia grupy odbiorców.
Pisanie do wszystkich to zdecydowanie strzał w kolano (i to ślepakiem). Jeśli coś jest tworzone do wszystkich, to tak naprawdę nie trafi do nikogo! Znając już charakter usług oferowanych przez klienta czy produkty – sprawdź dokładnie, jacy odbiorcy będą zainteresowani tematem, który chcesz poruszyć w artykule sponsorowanym. Dzięki temu wyśledzisz tylko tych, którzy z dużym prawdopodobieństwem połkną przynętę i złapią się na marketingowy haczyk.
Co musisz wiedzieć o odbiorcach:
Podmiot liryczny w utworze wieszcza zawsze trafiał do swej lubej, nawet nie znając celu swej podróży. Niestety, w twoim przypadku brak jasno wyznaczonego celu oraz bujanie po drodze w obłokach zaprowadzi cię nie do lubej, a jedynie na manowce.
Każdy autor artykułu sponsorowanego musi wiedzieć, że to nie skrzydła miłości a wiedzy i doświadczenia to sposób na dotarcie do celu, którą nie jest ukochana, a konkretna grupa odbiorców, która po przeczytaniu tekstu stanie się klientem twojego zleceniodawcy.
Jak wszystkie treści dobry artykuł sponsorowany musi być podzielony na akapity, zawierać czytelnie przedstawione dane (śmiało korzystaj z punktorów, numeracji) i intrygujące nagłówki.
Najistotniejsze informacje umieszczone powinny być na początku tekstu oraz na końcu, a całość warto urozmaicić tabelkami i ciekawymi infografikami.
Przygotowując plan dobrego artykułu sponsorowanego pamiętaj o:
Jeśli jesteś już gotowy – do dzieła!
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejNatalia Charzewska
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |