Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejKażdy, kto prowadzi serwis internetowy musi dbać o stałą jego aktualizację, nowe materiały, informacje na stronie. Każdy redaktor internetowego czasopisma (ezina) ma zapotrzebowanie na nowe teksty, artykuły.
Wykorzystując tę potrzebę możesz pisać artykuły za darmo do takich serwisów. A jedyną zapłatą o jaką poprosisz to umieszczenie aktywnego linku w stopce… Większość wydawców (właściciele vortali, redaktorzy internetowych gazetek) z reguły zgadza się na taki rodzaj „zapłaty”, gdyż często nie mają czasu na pisanie artykułów, a potrzebują nowych treści.
1) Budujesz swoją wiarygodność
Publikując praktyczne rozwiązania w swoich artykułach – jesteś postrzegany jako znawca tematu, ekspert.
2) Zwiększasz ruch na swojej stronie
W stopce pod każdym swoim artykułem możesz umieścić własny link, dzięki któremu osoby czytające Twoje artykuły będą trafiać na Twoje strony.
3) Podnosisz PageRank swojej strony.
Publikując artykuły – zgadzasz się na ich przedruk wraz z autorską stopką. Jeśli Twoje teksty będą interesujące – z pewnością wiele osób umieści je na swoich stronach. A zamieszczone w nich linki – zwiększają Page Rank Twojej strony.
4) Otrzymujesz skuteczną, stałą i darmową reklamę.
Dzięki stopce autorskiej wraz z linkiem (które umieszczasz pod każdym swoim artykułem) artykuł Twój będzie stanowił jedną ze skuteczniejszych reklam (bannery niech się schowają).
Za pomocą artykułów możesz promować swoje produkty i usługi, swoje strony, blogi itp. A wszystko dzięki linkom, które możesz umieszczać zarówno w treści jak i w stopce artykułu.
1) Znajdź odpowiednie miejsce na pozostawienie swojego artykułu
Tutaj w zasadzie są 2 możliwości:
Oczywiście jedna metoda rozpowszechniania artykułów nie wyklucza drugiej.
2) Ciekawe informacje
Zawrzyj w swoim artykule ciekawe informacje, praktyczne rozwiązania problemów. Pamiętaj tylko, żeby Twój artykuł nie był zwykłą reklamą Twoich usług, czy produktów. Celem takiego artykułu jest przybliżenie zagadnień z dziedziny, którą się zajmujesz. Jeśli jesteś autorem książki o wychowaniu dzieci skup się w artykule tylko na jednym aspekcie, np. potrzebie bezpieczeństwa dziecka. Jeśli prowadzisz sklep z garniturami możesz napisać jak wybierać garnitur, na co zwrócić uwagę. A pod artykułem umieść stopkę do strony www, na której można nabyć garnitur, czy książkę…
Pamiętaj, że artykuł, który jest nachalną reklamą nie spełnia swojej funkcji reklamowej!
Najlepiej, jeśli Twoje artykuły będą miały charakter informacyjny i będą zawierać unikalną wiedzę, wskazówki, analizy, raporty, studium przypadku, opinie, komentarze itp.
3) Zadbaj o dobry tytuł artykułu
Pamiętaj by:
4) Stosuj kilkuzdaniowy opis.
Zanim przejdziesz do głównej treści artykułu umieść kilka zdań wstępu, które będą stanowić opis tego, o czym piszesz w artykule. To taka mini-reklama Twojego tekstu. To powinny być 2-3 zdania, które zadecydują o tym, czy czytelnik zainteresuje się Twoim artykułem. Tutaj moje rady są identyczne z tym, co umieściłam w punkcie 3 dotyczącym tytułów. To musi wzbudzać zainteresowanie pisz więc entuzjastycznie, na temat i zawrzyj w opisie 2-3 słowa kluczowe.
5) Sedno, czyli treść artykułu.
6) Stopka
W stopce przede wszystkim należy umieścić oprócz imienia i nazwiska link do Twojej strony.
Nie polecam umieszczania adresu email (no, chyba, że lubisz otrzymywać spam) 🙂
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejPiotr Zając
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |