Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejJednym z kluczy do $ukcesu w Internecie jest *ciekawa zawartość strony*. Niektórzy uważają nawet, że jest to najważniejsza rzecz i że nic tego faktu nie zmieni. Dla tych ludzi jest to też TEN powód, dla którego tworzą oni całe sieci stron tematycznych by czerpać z tego po prostu zyski.
Ten artykuł jest niejako kontynuacją mojego wcześniejszego artykułu pt. „10 praktycznych propozycji na tworzenie wartościowej treści strony www„. Będzie to cała seria dotyczących zagadnienia tworzenie i optymalizacji strony pod kątem zawartości – dodajmy, ciekawej zawartości.
Dla mnie *zawartość* (inaczej treść) jest również bardzo ważnym czynnikiem. Myślę również, że jest to najistotniejszą rzeczą również dla przeciętnego użytkownika sieci. Niestety nie każdy webmaster czy marketer ma tego świadomość! Niektóre serwisy wyglądają jak paradygmaty kreatywności i kunsztu specjalistów od technologii flash… Inne przypominają jeden wielki banner – ludzie chcą po prostu zarobić na reklamach lub linkach z programów partnerskich, zapominając przy tym wszystkim o dodaniu dobrej treści.
Pozwól, że zadam Ci takie pytanie… W jakim celu większość użytkowników Internetu korzysta z niego?
Jeżeli pomyślałeś sobie „ABY SIĘGNĄĆ PO INFORMACJE” – to myślimy podobnie i pewnie się nie mylimy.
Poza tym, od samego początku na tym opiera się koncepcja samego Internetu – na udostępnianiu informacji – i to się raczej nie zmieni.
Więc, jeśli zgadzasz się w tym ze mną, powinieneś teraz już mieć świadomość tego, dlaczego tematyczne strony www są uważane za dobry e-sposób na sukces finansowy na najbliższe lata… a wszystko to dzięki dostępnym w sieci treściom i produktom np. z programów partnerskich.
Teraz już się więc domyślasz, że przez dalszą część artykułu będę chciał się z Tobą podzielić najistotniejszymi – według mnie – powodami, dla których powinieneś zdecydować się na stworzenie strony z tematyczną, niszową zawartością… a nawet więcej – powinieneś zastanowić się nad stworzeniem kilku takich stron.
Zaczynajmy więc…
Jeżeli jesteś e-marketerem to wiesz, że wyszukiwarki (a w zasadzie mechanizmy wyszukujące) uwielbiają czytać treść stron (czyli ich zawartość). A co takiego szczególnego mają tematyczne strony o których mówimy? Dokładnie tak – niszową (tematyczną) treść!
Im więcej podstron z tą treścią będzie zawierała Twoja witryna, tym więcej tych podstron zostanie zindeksowanych i będzie wyświetlanych w wynikach wyszukiwania (w uproszczeniu). To przełoży się na zwiększenia oglądalności Twojej strony przez grupę docelową i tym samym zwiększy szanse na zysk.
Pieczesz więc dwie, a nawet trzy pieczenie przy jednym ogniu… Rozwijasz niesamowity sposób na zarabianie w Internecie; dostarczasz odbiorcom tego, czego szukają (informacji) oraz dajesz pajączkom (mechanizmom indeksującym) powód do regularnego powracania na Twoją stronę.
Bezsprzecznie, zawartość strony/informacje/treść to PALIWO które napędza całą sieć. Jest to też paliwo, które pozwoli rozkwitnąć Twojemu biznesowi.
To co mam na myśli pisząc koncepcję „powodu drugiego” to fakt, iż w sieci jest naprawdę sporo osób, które tylko czekają aby podzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami. Więc, w zależności od wybranej niszy, znajdziesz mniej lub więcej treści i autorów, którzy udostępnią Ci to, czego szukasz. Na jakich zasadach to robić i jak się do tego zabrać? Odpowiedź na to pytanie to temat na osobny artykuł, ale gotową odpowiedź znajdziesz również w darmowym kursie:
Będzie ona zawierał wątek o przygotowywaniu treści do newslettera czy e-zinu. Równie dobrze będziesz to mógł wykorzystać do przygotowywania treści na swoją stronę www.
Kurs będzie dostępny u nas już niedługo… (masz więc powód by śledzić informacje u nas na bieżąco).
Strony z zawartością dla wybranej grupy mają niższy odsetek przypadkowych wejść, głównie trafiają na nie te osoby, które poszukują informacji na dany temat. Twoja strona dostarcza im tego, czego chcą – „karmi” ich poszukiwanymi informacjami. Odpowiednio dobrana grupa docelowa jest szczególnie istotna przy kampaniach PPC (ang. pay-per-click) – np. w Google AdWords – gdyż mniej jest klikających „przypadkowo” (pustych wejść). Bannery mogą wyświetlać się każdemu, natomiast wyniki wyszukiwania wyświetlają się grupie, która poszukuje informacji na temat, z którym związana jest Twoja strona.
A pamiętasz przecież to o czym wspomniałem, a z czym się ze mną zgodziłeś… ludzie w Internecie poszukują głównie informacji!
Ty po prostu dajesz im to, czego chcą – za pomocą strony – i możesz na tym zarobić (o tym będzie trochę niżej).
Zarabiać możesz w różny sposób. Tutaj wspomnę o zarabianiu na własnej twórczości. Jeżeli Twoja strona www „kręci się” wokół tematu, który dobrze znasz, lub którym się fascynujesz, to przecież możesz skrobnąć kilka artykułów lub jakiś kurs… A jak na tym zarobić? Oto kilka sprawdzonych pomysłów:
Oczywiście poszukiwanie sponsora czy reklamodawcy powinno się odbywać wśród firm, portali, itp., które powiązane są tematycznie z tym co robisz i/lub których Twój target zainteresuje najbardziej.
Dzięki rosnącej popularności programu partnerskiego Google AdSense oraz przychodów, które można za jego pomocą generować – dzięki popularyzowaniu stron www innych ludzi – masz kolejny powód dla którego warto tworzyć strony z ciekawą, niszową zawartością.
Zależność jest tutaj oczywista – im więcej stron będzie miał Twój serwis, tym więcej szans będziesz miał na zarobienie na reklamach w programach typu AdSense (na ich wyświetlaniu) – a wszystko dzięki twórczości innych ludzi!
Całkiem niezłe, co?!
Chciałbyś zarabiać na każdym produkcie od 10 do nawet 60% ?! Posiadając stronę z ciekawą zawartością, która jest często odwiedzana, możesz przystąpić do różnego rodzaju programów partnerskich, których w Sieci jest teraz niemało.
Dokładnie tak! Możesz zarobić nie wytwarzając ani jednego produktu – a jedynie po prostu polecając go.
Pamiętaj jedynie o tym, iż najskuteczniejszą drogą do takich dochodów, jest dostosowanie produktów z programów partnerskich do zawartości Twojej strony. Jeżeli zrobiłeś stronę o gotowaniu, dla kucharzy, to nie oferuj na niej programów do e-mail marketingu, czy książek o e-biznesie! Wybieraj tylko to, co jest powiązane tematycznie z Twoją stronę. Ludzie odwiedzający Twoją stronę (tzw. target) przeszli już pewną selekcję i są zainteresowani tematem, więc oferuj im to, co jeszcze może ich zainteresować.
To długofalowo jeden z najważniejszych powodów dla których warto tworzyć stronę o tematycznej, niszowej zawartości. Ludzie którzy na nią trafią, będą już (jak wspomniano) po wstępnej selekcji. Dodatkowo, ci, którzy zapiszą się do Twojej listy mailingowej, będą tymi najbardziej zainteresowanymi – najlepsi odbiorcy danego tematu. Tym sposobem powstanie lista mailingowa z najlepszym z możliwych targetów (w dziedzinie, z którą tematycznie powiązałeś stronę).
Jeżeli więc Twoja strona jest np. o Beskidzie Niskim, to z pewnością skupia wokół siebie turystów lubiących ten rejon i wypoczynek w nim.
Takim dobrym i złym przykładem będzie strona http://www.beskid-niski.pl/.
Dobrym dlatego, że rzeczywiście odbiorcy tego portalu to specyficzna grupa ludzi (turystów) zainteresowanych tym regionem.
Złym dlatego, że serwis nie wykorzystuje w pełni swojej pozycji – nie prowadzi newslettera, nie zbiera adresów e-mail swoich użytkowników. Traci przez to np. możliwość umieszczenia w swojej ofercie również mailingów reklamowych (choć to nie najważniejszy powód).
Wracając do tematu muszę dodać, iż takie targetowane listy mailingowe są bardzo cenne i poszukiwane przez reklamodawców. Nikomu oczywiście nie powinieneś ich sprzedawać, ale zarabiać na udostępnianiu możliwości zareklamowania jakiegoś produktu w ramach wysyłanego newslettera.
Powiedz teraz… czy powyższe 7 powodów jest dla Ciebie wystarczającym bodźcem, by zacząć tworzyć własną stronę z ciekawą, tematyczną zawartością?
Pamiętaj, tylko Ty możesz odpowiedzieć na to pytanie…
Dla wielu e-biznesmenów są to wystarczające powody. Ja również miałem (i mam) to na uwadze tworząc swój e-biznes.
Dla wielu liczy się też głównie to, iż nie trzeba opierać się jedynie na własnej pracy twórczej – chodzi o zawartość serwisu – oraz to, że samemu nie trzeba być producentem niczego, a produkty i usługi można pozyskać przystępując do różnych programów partnerskich, plus oczywiście dochody płacące za wyświetlanie reklam (jak Google AdSense, AdKontekst z WP, itd.).
Jedna taka strona może dać Ci zarobić – a pomyśl o całej sieci takich stron!
Jeżeli masz pytania, sugestie lub opinie na temat tego artykułu, nie wahaj się pisać do mnie.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejPiotr Zając
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |