Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejWszyscy robią content marketing, ale mało która firma osiąga zadowalające efekty. W czym tkwi błąd?
Prawie 94% małych biznesów, 93% B2B i 77% B2C przyznaje się do wykorzystywania content marketingu w swojej działalności internetowej. Według badań instytutu Content Marketingu tylko 9% marketerów ocenia swoje wysiłki włożone w marketing treści jako efektywne.
Czy content marketing działa? Zdecydowanie tak.
A dlaczego nie działa w twoim biznesie? Bo robisz to źle i najprawdopodobniej popełniasz jeden (albo kilka) z poniższych błędów.
Jeśli chcesz osiągnąć sukces tak, jak w innych formach marketingu, tak w content marketingu, potrzebujesz strategii. Zaskakujące jak wiele osób o tym zapomina.
Instytut Content Marketingu i Marketing Profs przeprowadzili w 2014 badania w sektorze B2C, by sprawdzić czy firmy prowadzą działania content marketingowe zgodnie z wcześniej założoną stategią.
Oto wyniki:
Każda strategia, nawet ta zła, jest lepsza niż jej brak. Dlaczego? Ze złą strategią możesz przynajmniej dowiedzieć się gdzie popełniasz błędy i je poprawić. Bez strategi działasz na oślep – tracisz czas, pieniądze i rujnujesz swoją markę.
Wskazówki:
Zadanie na dziś:
Stwórz strategię content marketingową dla twojej marki razem z pracownikami albo przedstawicielami agencji.
Czy content marketing jest drogi? Tak. Badania jednak dowodzą, że marki wydające na marketing treści sporo środków finansowych lepiej rozwijają się niż te, które ograniczają wydatki. Innymi słowy można rzec, że jeśli chcesz wyników musisz za nie zapłacić. W biznesowym języku określa się to jako ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji). Udowodniono, że firmy B2B z wiernie realizowaną strategią content marketingową generują nawet 67% leadów niż firmy, które tego nie robią.
Kto może sobie pozwolić na content marketing?
Każdy, a nie tylko liderzy rynku. Wszystko zależy od rodzaju marketingu treści i zakresu prowadzonych działań. Mała firma może poprzestać na ciekawym prowadzeniu bloga firmowego i promocji w “darmowych” portalach społecznościowych. Średnia marka może pozwolić sobie na nieco więcej, np. kilka blogów zapleczowych, artykuły sponsorowane, reklamę na popularnych portalach branżowych albo konkurs z atrakcyjnymi nagrodami.
Ważne, by działania i kanały przekazu były umiejętnie dobrane i przyniosły pozytywne skutki – nie muszą przekładać się na środki finansowe, czasem wyznacznikiem sukcesu może być większe zaangażowanie klientów, popularność strony, większa liczba osób mówiących o marce.
Uwaga! Więcej środków nie zawsze generuje lepsze efekty. Musisz wydawać mądrze zgodnie z wcześniej obraną stategią (patrz punkt wyżej). Jak?
Zadanie na dziś:
Dowiedz się ile wydajesz na content marketing i sprawdź, które metody mogą przynieść ci większy ROI.
Najprostszą drogą do zniszczenia content marketingu jest nie robienie niczego po stworzeniu treści. Firmy często myślą, że marketing treści kończy się na tworzeniu contentu i umieszczeniu go na stronie. Użytkownicy sami go znajdą, przyswoją i będą udostępniać dalej, prawda?
Nieprawda!
Tworzenie ciekawej zawartości to tylko połowa content marketingu. Drugą połową jest promocja. Można powiedzieć, że tworzenie zawartości jest tak samo ważne jak promowanie, ale… jeśli marka bardziej skupi się na promowaniu wyjdzie na tym znacznie lepiej niż ta, która przyłoży się bardziej do kreowania.
Sposobów na promocję jest wiele. Oto kilka metod promowania konkretnego artykułu blogowego:
Zadanie na dziś:
Jeśli do tej pory nie promowałeś swojego contentu, zacznij to robić – podglądnij innych albo sam wybierz metody promocji.
Może to zbyt mocno powiedziane, ale niestety prawdziwe. Czasem treści są po prostu nieciekawe, źle zaplanowane albo można pokazać je inaczej. Marketing treści to tworzenie czegoś wartościowego, a nie produkcja czegokolwiek. Te drugie nie tylko nie angażują, ale przede wszystkim stawiają twoja markę na przegranej pozycji.
Dlaczego twój content jest słaby:
W czasach kiedy wszyscy “robią” marketing treści tworzenie jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Jednak jeśli chcesz osiągnąć sukces musisz tworzyć to lepiej niż przeciętny marketingowiec. Nie jest to ani łatwe, ani tanie i z pewnością potrwa dłużej niż jedną noc.
Zadanie na dziś:
Zrób listę pięciu rzeczy, które możesz zrobić lepiej w twoim obecnym contencie.
Nie powinno być rywalizacji między pozycjonowaniem strony a content marketingiem. Te dwie rzeczy powinny pracować razem na wspólny sukces. Dlaczego?
Zadanie na dziś:
Zrób audyt twojej strony pod wzgledem SEO – sprawdź, czy jest coś do poprawki. Jeśli twoje SEO pozostawia wiele do życzenia zatrudnij profesjonalistę lub zleć SEO wiarygodnej firmie.
Największe problemy z tworzeniem content marketingu mają marki zajmujące się przemysłem, budowlanką i technologią wszelakiego rodzaju. Czym jest to spowodowane?
Jeśli działasz w trudnej branży, nie ma magicznego sposobu na szybki sukces twojego contentu. Musisz znaleźć swoją własną metodę i się jej trzymać np. prowadzenie bloga eksperckiego na portalu dla ludzi budujących dom albo aktywne udzielanie się na forach budowlanych jako autorytet w tej dziedzinie.
Zadanie na dziś:
Stwórz listę metod działania w sieci, które do tej pory najlepiej się sprawdzały w twojej branży. Nie wychodź z założenia, że musisz robić to, co wszyscy. Spróbuj znaleźć swój sposób na promowanie treści.
Czasem twoja marka musi zmagać się z ogromną konkurencją albo jakimś gigantem dominującym na rynku. Łatwo tego nie przeskoczysz, a na pewno nie zrobisz tego tworząc dużą ilość treści podobnych do tych konkurencyjnych.
Zadanie nie tylko na dziś:
Content marketing zajmuje wiele czasu, efektów nie zauważysz po tygodniu czy nawet kilku miesiącach. Pod tym względem marketing treści jest dość niewdzięczny, bo wymaga wiele pracy, a jej wyniki zobaczysz dopiero po jakimś czasie. Content marketing to nie sprint tylko maraton – pamiętaj o tym, kiedy znów będziesz niecierpliwy.
Zadanie na dziś:
Nie przestawaj tworzyć wysokiej jakości contentu i zaczekaj, by zobaczyć wyniki.
O przykładach świetnego content marketingu przeczytałeś już niejeden artykuł i pewnie chciałbyś tak jak inni osiągnąć niebywały sukces. Może lepiej wziąć głęboki oddech, przeanalizować sytuację i wreszcie uświadomić sobie, że masz nieco za wysokie wymagania. Może nigdy nie potroisz swoich zysków, bo to co mogłeś już osiągnąłeś, a teraz musisz tylko umacniać pozycję.
Zadanie na dziś:
Jeśli masz niezłe wyniki działań content marketingowych – ciesz się nimi. Nie porównuj się z gigantami, rób to, co umiesz najlepiej.
Rzeczy, które robimy bez przekonania często nie przynoszą dobrych efektów. Skoro ty się nimi nie interesujesz, to dlaczego miałby interesować się ktoś inny? Może do content marketingu podchodzisz zbyt serio, a on wymaga odrobiny zabawy i poczucia humoru. To nie droga przez mękę, a pewnie czasem tak traktujesz marketing treści.
Zadanie na dziś:
Przygotuj przynajmniej jeden zabawny post na Facebooka, artykuł na blog w tym tygodniu.
Można mnożyć miliony powodów przez które content marketing nie pracuje dla ciebie prawidłowo. Wymieniliśmy tylko kilka najczęstszych z nich i ufamy, że pomogliśmy choć w niewielkim stopniu zlokalizować twój problem.
Obecnie ponad 90% biznesów internetowych korzysta z dobrodziejstw content marketingu i jesteśmy pewni, że mogliby robić to znacznie lepiej – według konkretnej strategii, z pomysłem, wartościową treścią, świetnymi specjalistami i z przyjemnością. Czego sobie i wam życzymy.
Artykuł przygotowany jest na podstawie tekstu Neila Patela 10 Common reasons why content marketing isn’t working for you
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejJoanna Gatarska
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Audyty stron i sklepów internetowych – zwiększ widoczność serwisu w Google
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |