Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejPoprawa contentu w sklepie Dexpol.com zwiększyła sprzedaż z 0 do 1450 zamówień na rok. Sprawdź, jak zawartość sklepu internetowego wypływa na wyniki sprzedaży.
Zanim sklep Dexpol.com zgłosił się do nas o pomoc jego głównym problemem była zerowa sprzedaż, mimo dużej liczby odwiedzin. Szeroki asortyment, atrakcyjne ceny i warunki handlowe to przemawiało na jego korzyść, ale źle zaprezentowany content zniechęcał do zakupów. Postanowiliśmy to zmienić i sprawić, by nasz klient zaczął zarabiać.
Sklep Dexpol.com odwiedzało wielu użytkowników, ale żaden nic nie kupił. By ustalić przyczynę tej sytuacji przeprowadziliśmy dogłębną analizę sklepu pod względem prezentacji kategorii i poszczególnych produktów, estetyki, informacji przydatnych dla klientów i działań marketingowych podjętych przez właściciela sklepu. Szybko okazało się, że wiele elementów contentu można było wykonać lepiej.
Dokonaliśmy więc potrzebnych poprawek, co razem z dodatkowym wsparciem sklepu zapleczem prosprzedażowym sprawiło, że koszyki w Dexpol.com z czasem zaczęły się zapełniać. Obsługa sklepu miała ręce pełne roboty, bo zamówienia spływały nie tylko poprzez koszyk, ale także drogą mailową, telefoniczną i przez formularz kontaktowy, który umieściliśmy na sklepie.
Co więcej, Dexpol.com poza sprzedażą detaliczną rozpoczął owocną współpracę z producentami i hurtownikami, bo zawartość serwisu wzbudzała zaufanie i przekonywała, że sklep jest wiarygodnym partnerem.
Zmian nie wdrażaliśmy sami, bo obsługą techniczną sklepu Dexpol.co zajmowała się inna firma. Po naszej stronie było przygotowanie poprawek, które miały usprawnić pracę i skłonić klientów do zakupów. Firma wdrożeniowa otrzymała od nas więc gotową mapę strony (pełną architekturę informacji) z naniesionymi przez nas zmianami. Zaproponowaliśmy także wsparcie przy wdrożeniu i kontrolę jakości już po wykonaniu prac. Dzięki temu współpraca z firmą obsługującą sklep przebiegła szybko i skutecznie, a my mieliśmy pewność, że wszystkie zmiany zawartości strony zostały wprowadzone poprawnie.
Chcesz, żebyśmy opracowali content dla Ciebie? Sprawdź naszą ofertę – Treści na strony www»
Zarys działań już znasz, o szczegółach działań przeczytasz w dalszej części artykułu.
Pierwsze kilka sekund decyduje o tym, czy użytkownik zostanie na stronie, czy zaufa firmie, czy zdecyduje się na zakup. Dlatego tak ważny jest wizerunek sklepu, jeśli zrobi dobre pierwsze wrażenie Klient zostanie na sklepie, kupi produkt i wróci – może nawet z innymi klientami. Strona sklepu Dexpol raczej zniechęcała, niż przyciągała. A już na pewno nie budziła zaufania. Miało się wrażenie, że panuje na niej ogólny bałagan. A wiadomo jak bałagan na sklepie, to niezorganizowana firma, chaotyczna sprzedaż, zero gwarancji, kiepskie produkty i tak dalej. Osoby trafiające na stronę miały mieć prawo do wątpliwości – szybko ją opuszczały, bo nie budziła zaufania. Statystyki informują, że nawet 50% kupujących rezygnuje z zakupów online u sprzedawcy, do którego nie ma zaufania. W tym przypadku 100% użytkowników nawet nie odważyło się dodać produkt do koszyka.
STRONA GŁÓWNA
DAWNIEJ
TERAZ
Sklep ma nie tylko dobrze wyglądać, ale i być użyteczny dla Klientów, czyli informować, odpowiadać na pytania i rozwiązywać problemy. Informacje mają być podane na tacy, by Klient nie musiał ich szukać. Nie bez powodu najlepsza książka o projektowaniu serwisów internetowych nosi tytuł „Nie każ mi myśleć”. Sklep Dexpol nie był przyjazny dla użytkowników – zamiast informować budził wątpliwości, zamiast udzielać odpowiedzi rodził pytania i zamiast rozwiązywać problemy, mnożył je.
Strona o firmie ma zbudować jej pozytywny odbiór w wyobrażeniu Klienta. Ma być czytelna i atrakcyjna – informować, przekonywać i budzić zaufanie. Strona o firmie Dexpol już przy pierwszym kontakcie nie robiła dobrego wrażenia, ogólny bałagan zniechęcał do czytania.
O FIRMIE
DAWNIEJ
TERAZ
W karcie produktu szwankowała nie tylko estetyka, ale i sposób przedstawienia produktu. Ważne informacje były ukryte, ich znalezienie wymagało od Klienta dużo cierpliwości i wysiłku – to z pewnością zniechęcało użytkowników.
KARTA PRODUKTU
DAWNIEJ
TERAZ
By wesprzeć sprzedaż prowadziliśmy działania marketingowe, które są nadal przez nas kontynuowane. Obecnie Dexpol ma 25 blogów prosprzedażowych (promujących meble ogrodowe i naczynia kuchenne), które generują wartościowy ruch, informują, doradzają, rozwiązują problemy i zainteresowanych kierują do sklepu. Blogi zostały przez nas stworzone, wdrożyliśmy wartościowy content zapleczowy. Są na bieżąco aktualizowane i promowane.
Promocja marki i produktów (wizytówki firm na popularnych portalach ogrodowych i kulinarnych, tworzenie kont firmowych, zamieszczanie wartościowych wpisów, zdjęć produktów, działania na tematycznych forach).
Dystrybucja wartościowej treści (przedruki artykułów na portalach, artykuły sponsorowane, gościnne wpisy na blogach, działania prosprzedażowe na tablicach ogłoszeń, prezentacje SlaidShare).
Promocja w Social Media.
Opisane wyżej działania mieszczą się w ramach usługi: Marketing i promocja»
Poniżej statystyki odwiedzin (Google Analitics). Pierwszy dotyczy blogu – z meblami ogrodowymi, drugi – z patelniami ceramicznymi.
Dlaczego właściciel sklepu nie sprzedawał? To proste – jego sklep nie spełniał założeń user experience (ang. doświadczenie użytkownika, całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik, korzystając ze sklepu). Na decyzję zakupową wpływa nie tylko atrakcyjna cena produktu, ale również zaufanie i wiarygodność, całościowe wrażenia odbierane przy pierwszym kontakcie. Zawartość sklepu nie budziła zaufania, bo nie była atrakcyjna, ergonomiczna i funkcjonalna dla użytkownika. Dopiero dopracowanie contentu – wygenerowało sprzedaż.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejAgnieszka Szynal-Tuleja
Jak reagować na negatywne opinie, recenzje i komentarze?
Wzrost ruchu na stronie dzięki użytecznej zawartości
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |