Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejStan strony internetowej warunkuje jej widoczność w serwisach, a co za tym idzie – wpływa na ilość osób, które na nią trafią i skorzystają z usług twojej firmy lub zrobią zakupy w sklepie. Bardzo często zdarza się, że pomimo całkiem niezłej pozycji w Google i atrakcyjnej ofercie, stan magazynowy pozostaje bez zmian – klienci przeglądają produkty, porzucają koszyki, nie finalizują transakcji a zakupy robią u konkurencji.
W takich sytuacjach wskazane jest przeprowadzenie kompleksowego audytu strony, który wskaże błędy i pozwoli na jej optymalizację i opracowanie strategii, która przyniesie wymierne korzyści tj. poprawa pozycji na słowa kluczowe, zwiększenie ruchu z wyszukiwarki i sprzedaży.
Od czego zacząć? Przede wszystkim od podjęcia decyzji – czy sam zajmiesz się analizą swojej strony, czy zlecisz audyt specjalistom. Pierwsze rozwiązanie z pewnością jest tańsze (jeśli nie przeliczasz swojego czasu na pieniądze), ale będzie wymagało od ciebie sporego wysiłku, przeczytania wielu artykułów i poradników, przetestowaniu różnych narzędzi. Drugie rozwiązanie daje ci nie tylko oszczędność czasu, ale przede wszystkim pewność, że analiza strony będzie fachowa i rzetelna pod każdym względem.
Audyt strony internetowej to nic innego jak działania mające na celu stworzenie dokumentu, zawierającego wnioski z analizy witryny, nieprawidłowości, słabe punkty i przede wszystkim – uwagi, porady i rekomendacje, które pozwolą na optymalizację serwisu.
Na całościowy audyt strony składa się bardzo wiele elementów. Oczywiście możesz zlecić wykonanie analizy tylko jednej płaszczyzny (samego UX czy SEO), ale chcąc mieć pewność efektywności działań warto zlecić kompleksową analizę – tylko holistyczne podejście do audytu pozwoli na usprawnienie działanie całego serwisu.
Profesjonalny audyt sklepu czy strony internetowej to inwestycja, która przynosi szereg korzyści. Przede wszystkim – pozwoli tak zoptymalizować serwis, by osiągnąć optymalne wyniki w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększenie np. sprzedaży w sklepie online.
Poznanie słabych i mocnych stron strony internetowej, wdrożenie rekomendowanych przez specjalistę zmian to krok milowy w stronę przyrostu ruchu w witrynie oraz zwiększenia skuteczności różnych form promocji i działań marketingowych.
Optymalizacja strony to nie tylko sposób na podniesienie pozycji w wyszukiwarce, ale również ukłon w stronę użytkowników – to przede wszystkim o ich pozytywne doświadczenie i komfort zabiegasz jako sprzedawca.
Każdy, kto trafi na twoją stronę musi się czuć dobrze, przemieszczać się po niej swobodnie i bez problemów podejmować kolejne działania (np. wyszukać pożądany produkt, dodać do koszyka, złożyć zamówienie). Każdy błąd czy utrudnienie negatywnie wpływa na doświadczenie twojego potencjalnego klienta, a napotkane przeszkody (np. trudności z wyszukaniem konkretnej rzeczy) skutkują opuszczeniem witryny.
Audyt sklepu internetowego pozwoli na wprowadzenie takich zmian, dzięki którym użytkownik będzie czuł się komfortowo i bezpiecznie podczas wizyty w Twoim serwisie.
Zlecając analizę swojego serwisu specjalistom możesz liczyć na coś więcej niż tylko wskazanie błędów.
Fachowy audyt strony internetowej – przykładowe, podstawowe etapy:
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejNatalia Charzewska
Silne zaplecze SEO bazujące na wartościowym contencie
Jakie tematy na bloga? 16 najlepszych narzędzi
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |