Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejW Internecie zrobi się ciasno, a dokładnie w mediach społecznościowych (będzie coraz więcej marek rozpychających się łokciami i coraz więcej treści). Jak wybić się ponad tłum? Najprościej i najskuteczniej – podążając za trendami, o których piszą eksperci.
Pamiętaj! Cokolwiek byś nie robił, jakiekolwiek byś nie prowadził działania marketingowe, musisz uwzględnić potrzeby, psychografię generacji Z (pokolenia, które urodziło się po roku 2000 i zaczyna podejmować samodzielne decyzje zakupowe). Co charakteryzuje to pokolenie:
Dlatego tak dużą wartością jest dla nich przekaz wiedo – coś co jest pokazane jest bardziej prawdziwe, realne niż to, co jest opisane.
Większa część budżetu będzie przeznaczana na reklamę na Facebooku. Niestety koszt będzie wyższy, ale i pojawi się bardziej precyzyjne targetowanie.
YouTube wg badania Gemius/PBI to 3 najbardziej popularny adres internetowy w polskim Internecie. Użytkownicy Facebooka oglądają średnio 100 milionów godzin wideo każdego dnia. Na YouTube czas ten przekracza już ponad miliard godzin. To dowód na to jak dużą popularnością cieszą się filmy. Treść wideo nie może być pozostawiona sama sobie, ważną rolę ma odegrać dystrybucja. Gdzie konkretnie? Na Facebooku, YouTubie i Instagramie.
Zmienia się format odtwarzania wideo. Format 1:1 pozwala oglądać film na smartfonie, bez obracania telefonu do pozycji poziomej. Kadr filmu wypełnia większą część ekranu, obraz jest czytelniejszy, łatwy i przyjemny w odbiorze.
Influencerzy staną się ambasadorami marek, to już nie będzie jednorazowe zlecenie, a długofalowa współpraca, która da mnóstwo korzyści. Firmy nawiążą poważne relacje biznesowe z youtuberami, właścicielami blogów, vlogów, z osobami które posiadają konta na portalach społecznościowych o dużej popularności, które swoją opinią potrafią wpłynąć na setki/tysiące osób.
Pożądane będą treści efemeryczne (10-sekundowe komunikaty, które błyskawicznie znikają), dzięki którym będą prowadzone efektywne działania e-marketingowe. Ekspresowy tekst, szybkie wideo czy pojawiające się i znikające zdjęcie – to przecież Snapchat, który bił rekordy popularności wśród nastolatków.
Klient jest coraz bardziej świadomy, sprytny, zanim kupi przekopie Internet w poszukiwaniu opinii, prześwietli sprzedawcę niczym dobry psycholog. Klienci kupują ostrożnie, racjonalnie. Zanim klikną przycisk: Zamawiam przechodzą długą, nieraz żmudną drogę, po to, by kupić z satysfakcją, dobrze ulokować swoje ciężko zarobione pieniądze. Czytają opinie, porównują ceny, zwracają uwagę na ogólną jakość (kontakt z obsługą, serwis, dodatkowe korzyści). Co oznacza szczególna dbałość o customer experience? To dbałość na każdym etapie styku Klienta z produktem (recencje, opinie, socjal media, strona www, maile, doradztwo itd.).
Trzeba się bliżej przyjrzeć UX, by nie sprowadzało się wyłącznie do projektowania użytecznych stron czy aplikacji. User experience trzeba postrzegać jako całą strategię i sposób myślenia o produkcie.
Marketerzy skupią się na zbieraniu danych i jak najlepszym ich wykorzystaniu. Remarketing przestanie być reklamą wyświetlaną wszystkim, a stanie się komunikatem, który precyzyjnie trafi we właściwą grupę odbiorców i w odpowiednim czasie.
Nawiązanie dialogu z Klientem – to będzie myśl przewodnia w marketingu 2018. Te marki będą zarabiać najwięcej, które będą umiały wciągnąć Klienta w rozmowę, przyciągnąć jego uwagę i utrzymać ją na dłużej. To duże wyzwanie dla wielu firm. Na co należy postawić? Na:
Live streaming (transmitowanie wideo w czasie rzeczywistym)
Najpopularniejszymi aplikacjami używanymi do streamingu są: Periscope Twitter’a, Meerkat, Snapchat, Facebook Live Video, Instagram Stories, YouTube oraz Google Hangouts.
Przykładowe cele:
Dialog można też prowadzić na wiele innych sposobów, poprzez np. socjal media, blogi, newslettery.
Cenna okaże się także komunikacja w czasie rzeczywistym, czyli natychmiastowa pomoc konsultanta, który błyskawicznie odpowie na pytanie Klienta, rozwiąże jego problem. Popularne będą działające w obrębie strony www:
Badania dowodzą, że dłuższy wpis jest atrakcyjniejszy dla odbiorcy, bardziej soczysty (nasycony grafikami, infografikami, wideo). Kiedyś tekst na ok. 500 znaków był w stanie przyciągnąć uwagę odbiorcy, dziś użytkownik liczy na znacznie więcej.
Według badania Orbitmedia średnia długość typowego wpisu na blogu wzrosła z 808 słów w 2014 r. do 1142 słów w 2017 r.
Źródła:
https://sprawnymarketing.pl/trendy-2018/
https://paweltkaczyk.com/pl/trendy-marketingowe-2018/
https://premium-consulting.pl/blog/marketingowe-trendy-2018/
https://www.forbes.pl/biznes/trendy-marketingowe-w-roku-2018/x9xgq1k
https://nowymarketing.pl/a/16613,trendy-2018-wg-ekspertow-cim
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejAgnieszka Szynal-Tuleja
Infografika – przekaż atrakcyjnie treści!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |