Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejWdrażając sklep internetowy dla agencji reklamowej, w której asortymentem są personalizowane produkty reklamowe, musieliśmy rozwiązać kilka problemów.
Opisane wyżej działania mieszczą się w ramach usługi: wdrożenie sklepów na Magento
Klient miał pomysł na sprzedaż swoich produktów, znał specyfikę swojego towaru. Mając ułatwiony start wyszliśmy od analizy rynku, konkurencji i grupy docelowej, po to, by stworzyć przyjazny sklep z maksymalną użytecznością.
Wyciągnęliśmy następujące wnioski:
Określiliśmy grupę docelową:
Etap początkowy, ale jakże ważny – wpływa na powodzenie sklepu i przyszłość firmy. Postawiliśmy na nazwę, która będzie łatwa do zapamiętania, będzie od razu kojarzyć się ze sprzedawanym asortymentem i profilem działalności firmy. Nazwa domeny miała także pozycjonować sklep – dlatego uznaliśmy, że – produkty -reklamowe.pl – będą spełniać wszystkie te założenia.
Dzięki wykorzystaniu gotowych szablonów wyglądu mogliśmy łatwo zbudować sklep od podstaw, bez prac programistycznych. Kilkoma ustawieniami przystosowaliśmy schemat wyglądu do zapotrzebowań sklepu. Poprawki wprowadziliśmy z poziomu panelu administracyjnego, zmieniając wygląd w krótkim czasie. Magento posiada wiele różnych szablonów, z których łatwo wybraliśmy ten pasujący do branży.
Grafika sklepu internetowego jest przejrzysta i czytelna, dzięki temu Klient z łatwością dociera do poszukiwanego produktu i potrzebnych informacji.
W efekcie stworzyliśmy sklep, który ma:
Każda branża e-biznesu posiada specyficzne wymagania, do których są potrzebne indywidualne rozwiązania. Po rozmowie z klientem wiedzieliśmy, że Magento będzie najdogodniejszą platformą open source.
Megento oparte na nowoczesnych rozwiązaniach open source oferuje szeroki wachlarz wygodnych opcji, wsparcie ogromnej społeczności oraz mnóstwo dodatków – które wzbogacają i tak szeroką funkcjonalność sklepu WWW. Naszym celem było dostosowanie platformy do indywidualnych potrzeb Klienta – Magento idealnie się do tego nadawało. Pozwoliło na wdrożenie spersonalizowanych produktów, realizacje indywidualnych pomysłów Klienta, strategię promocji produktu i budowę rozpoznawalnej marki.
Co zyskaliśmy
Sklep do sprzedaży spersonalizowanych produktów. Klient może zamówić spersonalizowany produkt podając tekst, który ma się znaleźć na medalu czy statuetce. Może też kupić produkt na zamówienie – korzystając z instrukcji zamówienia w zakładce: Indywidualny projekt.
W galerii ma:
Produkty powiązane pozwalają dobrać elementy dodatkowe: wstążkę, smycz z nadrukiem i pudełko kartonowe, plastikowe. Produkty alternatywne umożliwiają zapoznanie się z produktami o podobnym przeznaczeniu, różniące się np. kształtem, materiałem.
Sklep z użyteczną zawartością, zoptymalizowaną treścią skierowaną do odpowiedniego Klienta. Zaspokajający wszystkie potrzeby potencjalnych Klientów – szybkich i łatwych zakupów, uzyskania korzyści oraz czytelnych informacji o prawach i obowiązkach użytkowników.
Wygodny proces zakupowy – intuicyjna ścieżka zakupowa, czytelne informacje, jasne instrukcje odnośnie zamawiania produktów spersonalizowanych. Jednostronicowy koszyk, nie wymagający dodatkowych przejść – wszystkie opcje na jednej stronie.
Sklep zoptymalizowany pod kątem SEO – dynamicznie określone tytuły strony H1 na każdej stronie, elastyczne opcje przepisywania adresów URL, automatycznie generowana mapa strony dla Google, unikatowe adresy URL dla każdego produktu, możliwość tagowania produktów przez klientów sklepu i wiele innych możliwości).
Responsywny sklep zgodny z obecnymi trendami – Magento obsługuje urządzenia mobilne. Sklep dostosowany jest do wszystkich urządzeń mobilnych: smartfony, laptopy, tablety, netbooki – zaspokajając potrzeby nowoczesnych klientów.
Mniejsze koszty – szybkie wdrożenie e-sklepu dzięki gotowym rozwiązaniom (oszczędność czasu i pieniędzy). Wdrożenie sklepu dzięki gotowej funkcjonalności jest tańsze od dedykowanych rozwiązań. Równie tańsze jest skorzystanie z gotowego szablonu niż zlecanie dedykowanej grafiki. Zaoszczędzone pieniądze z budżetu wykorzystaliśmy na dopracowanie contentu – od którego głównie zależy jakość sprzedaży.
Pełna niezależność – może wymienić firmę w trakcie i po wdrożeniu, inaczej niż w przypadku systemów dedykowanych.
Łatwa administracja sprzedażą i szereg możliwości – możliwość przydzielania spersonalizowanych uprawnień dla każdego administratora z osobna, możliwość zarządzania wieloma sklepami z poziomu jednego panelu, wieloma językami, walutami itd.
Swobodne zarządzanie produktami i kategoriami – dowolna ilość produktów z możliwością przypisania do wielu kategorii, możliwość załączenia dowolnej ilości zdjęć produktu, ustawienia niestandardowego kosztu wysyłki zależnego od wagi lub produktu, różne typy produktów itd.
Kompleksowe zarządzanie zamówieniami – pełna historia i statystyka zamówień, tworzenie jednej lub wielu faktur, możliwość edycji zamówień z panelu, powiadamianie o nowych zamówieniach poprzez e-mail oraz kanał RSS, pełna konfigurowalność opcji płatności oraz rodzaju dostawy, możliwość wydruku faktur i listów przewozowych itd.
Dostosowanie form dostawy i płatności. Możliwość dodania opcji darmowej dostawy szczególnie była przydatna przy wdrażaniu sklepu. Produkty reklamowe bardzo często zamawiane są w dużych ilościach, dlatego istotną informacją dla Klienta była darmowa dostawa przy zamówieniach powyżej 100 sztuk lub 1000 zł. Jako produkt na indywidualne zamówienie posiada także koszty dodatkowe – koszty projektu, uwzględnione przy procesie zakupowym. Magento pozwoliło uzależnić koszty dostawy od wagi towaru i miejsca dostawy na terenie Polski i całej Europy oraz dostosować formy płatności.
Możliwość analizowania zachowań Klientów. Dzięki statystykom i raportowaniu w Magento można śledzić zachowanie Klientów – co wyszukują w wyszukiwarce, jakie produkty najczęściej kupują, przeglądają, wrzucają do koszyka, ile osób porzuca koszyk, na jaką sumę zamawiają produkty. Magento umożliwia także integrację z Google Analitics. Statystyki pozwalają nie tylko analizować, ale i wyciągać wnioski, wprowadzać poprawki na sklepie, przeciwdziałać porzuconym koszykom, eliminować niewartościowy ruch.
Przetestowaliśmy poprawność sklepu na Magneto na różnych przeglądarkach, przeszliśmy testowy proces zakupowy – uwzględniający wszystkie etapy składania zamówienia w e-sklepie. Dzięki próbnym zakupom mogliśmy stwierdzić, czy wszystko działa bez zarzutu.
Zapewniliśmy Klientowi szkolenie z użytkowania wdrożonym systemem, by mógł samodzielnie dodawać nowe produkty, realizować zamówienia, zarządzać treścią i swobodnie wykorzystywać dostępne narzędzia.
Klient otrzymał gotowy sklep z opracowaną i wdrożoną zawartością wysokiej jakości. Korzystając z gotowych rozwiązań open source skupiliśmy się na dopracowaniu contentu – mającego największy wpływ na jakość sprzedaży. Obecnie prowadzimy działania content marketingowe – promujemy markę i produkty, zamieszczamy wartościowe wpisy na stronach sprzedażowych (wspierających sklep) i zajmujemy się ich dystrybucją. Promujemy też produkty w Social Media.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejAgnieszka Szynal-Tuleja
Open source lepszy od autorskiego CMS? O przewadze platform typu WordPress
16 myśli o content marketingu (infografika)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |