Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejW tworzeniu treści na serwis internetowy trzeba uwzględnić wiele elementów. Powiemy ci o czym nie wolno zapomnieć przy tworzeniu contentu.
Z poprzedniego artykułu o przygotowaniu contentu już wiesz, że zebranie materiałów to podstawa do stworzenia treści, które zaciekawią i skłonią do działania, a tym samym posłużą do realizacji założonych celów. Kolejnym etapem jest ubranie contentu w odpowiednią formę. O tym, jak tego dokonać dowiesz się z niniejszego artykułu.
Cały czas pamiętaj, że komunikacja musi być podporządkowana założonym celom, konkretniej grupie odbiorców i rodzajowi serwisu internetowego. Gromadząc materiały dowiedziałeś się co chcesz przekazać, teraz musisz ustalić jak to zrobić. Najlepiej zrobić to prosto i konkretnie, dostarczając odbiorcy to, czego szuka, czego potrzebuje. W naszym przykładzie o sklepie z akcesoriami do pieczenia będą to foremki do ciast. W jaki sposób uświadomić klientowi, że właśnie nasze produkty są mu niezbędne do życia?
Przy tworzeniu contentu ogromne znaczenie ma język i styl wypowiedzi, w poprzednim artykule pisaliśmy, że musi być zgodny z tym, którym posługuje się grupa docelowa. Najlepiej sprzedają teksty krótkie, sformułowane jasnym i konkretnym językiem. Odbiorca musi od razu wiedzieć, że właśnie trafił na ofertę, która w pełni odpowiada jego potrzebom.
Pokażmy to na przykładzie sklepu z foremkami. Załóżmy, że poza gospodyniami domowymi naszą grupą docelową są hurtownicy, którzy zaopatrują sklepy. Do każdej grupy użyjemy innego języka. Popatrzmy na dwa opisy tej samej foremki do ciastek.
dla gospodyni
Foremką do ciasta w kształcie gwiazdki z łatwością przygotujesz świąteczne pierniki na choinkę i zapewnisz świetną zabawę dla wszystkich członków rodziny. Ostre krawędzie przykryte zostały kolorową plastikową obwódką, więc mali pomocnicy w kuchni będą bezpieczni. Foremką wytniesz ciasteczka o średnicy 7 cm, dzięki temu na standardowej blaszce upieczesz jednocześnie 23 pyszne ciasteczka.
dla hurtownika
Foremka do ciastek w kształcie gwiazdy o średnicy 7cm. Foremka wykonana ze sterylnej stali szlachetnej, górny brzeg pokryty nietoksycznym plastikiem. Foremka do ciastek posiada wszystkie wymagane certyfikaty, które dopuszczają ją do kontaktu z żywnością. Foremka sprzedawana w hurcie, zamówienia możliwe już od 10 sztuk.
Przy tworzeniu zawartości witryny internetowej nie można zapomnieć o formie prezentacji – skorzystaj tutaj z materiałów, które przygotowałeś wcześniej. Podobnie jak język, forma musi być dopasowana do odbiorców i to w taki sposób, by przekaz był przejrzysty i prosty. Inne elementy przemówią do nastolatka, inne do informatyka, a jeszcze inne do pracownika naukowego.
Zobaczmy jaka forma przekazu najlepiej trafi do grup docelowych z naszego przykładu.
Gospodyni domowa wchodząc na stronę z foremką do ciastek zwróci uwagę przede wszystkim na:
Dla hurtownika najistotniejsze będzie na stronie z foremką:
Jak widać inne grupy docelowe zainteresują inne informacje o produkcie i sposobie jego zakupu. Na etapie tworzenia treści musisz określić jaka forma najszybciej dotrze do twojego odbiorcy.
Jednak sposób komunikacji to nie wszystko. To, czy treść na witrynie internetowej jest dobrze stworzona decyduje szereg innych składników. Do niektórych z nich należą:
Po stworzeniu pierwszej wersji zawartości serwisu przychodzi czas na korektę i analizę tego, czy to co stworzyliśmy jest zgodne z naszymi założeniami, czytelne i zachęcające dla grupy docelowej. Musisz przeanalizować content i odpowiedzieć na pytania:
Idealnie byłoby gdybyś poprosił kogoś, by przeglądnął na przygotowane treści i określił czy są dla niego zrozumiałe i co można by było w nich poprawić. To działanie podobne do testowania strony przez wdrożeniowców – oni sprawdzają czy wszystko działa, a ty czy jest zrozumiałe.
Pamiętaj, że jako twórca o swoim contencie wiesz wszystko, ale skierowany ma być przede wszystkim do innych. Może się okazać, że to, co dla ciebie jest oczywiste dla odbiorcy jest zagmatwane i nieczytelnie. Wtedy musisz dotąd poprawiać i upraszczać treści, by były jasne i czytelne dla osób trzecich. Dopiero wtedy treść można opublikować i udostępnić szerszej grupie odbiorców.
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejJoanna Gatarska
Open source lepszy od autorskiego CMS? O przewadze platform typu WordPress
16 myśli o content marketingu (infografika)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |