Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejCzym jest infografika i dlaczego tak chętnie jest wykorzystywana w marketingu? O czym musisz pamiętać, by stworzona przez ciebie infografika była ciekawa i wartościowa? Dowiedz się, dlaczego infografiki są jednym z najbardziej pożądanych elementów przekazywania treści i poznaj tajniki związane z tworzeniem dobrych prezentacji obrazowych.
Obecna kultura obrazowa wymaga od twórców dostosowania się do oczekiwań i wymagań odbiorców. W nadmiernej ilości treści wiele osób ma problem z wyłonieniem najważniejszych dla siebie informacji i uporządkowaniem ich lub – po prostu – nie ma na to czasu. Stąd stale rosnąca popularność takiej formy przekazu, która opiera się na atrakcyjnej grafice i krótkich (ale wartościowych) hasłach.
Odbiorca lepiej przyswoi krótkie treści zestawione z korespondującymi z nimi obrazami, zapamięta trafne hasła i rzeczowe dane, niż choćby najlepiej napisaną notatkę czy wyczerpujący temat artykuł. Stąd też tak często spotyka się infografiki, stanowiące niejako uzupełnienie treści publikacji, będące podsumowaniem najważniejszych informacji zawartych w treści.
Najczęściej spotykane, w zasadzie wszechobecne, są infografiki informacyjne. Mają one przede wszystkim przekazać najważniejsze informacje i fakty oraz ukazać zależności i różne relacje pomiędzy zjawiskami czy faktami. Infografiki o tym charakterze bazują najczęściej na danych statystycznych, osi czasu lub lokalizacji. Pomagają zrozumieć skomplikowane fakty czy procesy i w prosty sposób przedstawiają skomplikowane zależności pomiędzy różnymi zjawiskami czy wydarzeniami.
Infografiki informacyjne to również sposób na przekazanie odbiorcy wszystkich ważnych informacji na dany temat tak, by łatwo i szybko mógł je przyswoić. Doskonałym przykładem jest infografika dotycząca zasad pakowania bagażu podręcznego, który ma trafić na pokład samolotu – zamiast czytać długi regulamin odbiorcy wystarczy rzut oka na obraz, by przyswoić najważniejsze dla niego informacje związane z tym co może, a czego nie może włożyć do walizki.
Infografiki bazujące na procesach spotyka się przede wszystkim w książkach poradnikowych (np. kucharskich, związanych z tematyką DIY), instrukcjach obsługi (np. sprzętu technicznego czy elektronicznego) lub podręcznikach szkolnych. To rodzaj infografik poradnikowych, które ułatwiają przyswajanie treści, związanych z konkretnym procesem, a więc zrozumienie zależności przyczynowo – skutkowych (np. wydarzeń historycznych) oraz poznanie różnych mechanizmów (np. zasad działania pieca z podajnikiem lub silnika).
Infografiki reklamowe służą atrakcyjnemu przedstawieniu zalet konkretnego przedmiotu lub usługi. Ciekawe wskazanie najważniejszych cech, obrazowe przedstawienie konkretnych sposobów zastosowania danego produktu lub też korzyści, które będzie czerpał odbiorca dzięki promowanej usłudze czy przedmiotom, mają na celu wywołać odpowiedni stan emocjonalny – wzbudzenie przede wszystkim chęci posiadania, pożądania oraz oczywiście zainteresowania i ciekawości.
Zanim zabierzesz się za projektowanie infografiki musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań, które nie tylko ułatwią ci pracę, ale przede wszystkim umożliwią opracowanie wartościowego materiału. Co musisz brać pod uwagę?
Przede wszystkim ustal, w jakim celu ma powstać infografika? Na jakie pytania ma odpowiadać? Co ma wnieść w życie odbiorcy? Jakie emocje ma wywołać i jaki cel osiągnąć? Inaczej przygotujesz materiał, mający przekazać konkretne informacje dotyczące danych demograficznych (które np. ułatwią studentom przyswojenie materiału na zajęcia), a inaczej przedstawisz zalety produktu (np. kosmetyku, który chcesz promować).
W pierwszym przypadku skupisz się na rzetelnych i popartych badaniami danych, przedstawisz je w jak najbardziej przejrzysty i łatwy w odbiorze sposób, korzystając z wykresów, tabel czy osi czasu.
JAK NAPISAĆ DOBRY ARTYKUŁ SPONSOROWANYPrzygotowując infografikę na temat konkretnego produktu, skupisz się przede wszystkim na takim przedstawieniu jego zalet, by wzbudzić w odbiorcy zainteresowanie i chęć posiadania. Możesz na przykład przedstawić graficznie problem, z jakim boryka się potencjalny klient (problemy skórne) i zestawić je z konkretnym działaniem i właściwościami kosmetyku, dzięki którym ów problem zostanie rozwiązany.
Dobra infografika skupia uwagę odbiorcy, wzbudza zainteresowanie, zapada w pamięć. Postaw na ciekawe rozwiązania graficzne, wychodź poza schematy, bądź oryginalny! Używaj ciekawych haseł i stwórz niebanalny projekt, dopasowując go do grupy docelowej. Inaczej będzie wyglądać infografika skierowana do młodzieży, a inaczej przedstawisz treści dedykowane emerytom i seniorom. Zadbaj o właściwy dobór kolorów, czcionki i elementów graficznych.
Pamiętaj, że kluczowe jest wywołanie pozytywnego pierwszego wrażenia – jeśli twoja infografika wpadnie w oko i spodoba się odbiorcy, z pewnością zainteresuje się on jej treścią, co zwiększy szanse na to, że skorzysta z możliwości zakupu promowanego produktu lub pozostanie na stronie, by zdobyć kolejne cenne informacje.
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Zapisz
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejNatalia Charzewska
Trendy w marketingu internetowym 2018
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |