Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejChcesz stworzyć serwis internetowy, ale nie wiesz od czego zacząć? Najważniejsze jest zebranie odpowiednich materiałów. Pokażemy ci jak je przygotować.
Niezaprzeczalnie Internet to dziś główne źródło informacji. Szukamy w nim adresu dentysty, opinii o nowym samochodzie, przepisu na pierniki czy pomysłu na szkolny referat. Szybkie i wygodne wyszukiwanie sprawia, że to informacja jest najbardziej pożądanym towarem w sieci, a tylko witryny dostarczające wartościowy content są popularne i mogą sprzedawać.
Dobry content na stronie internetowej to taki, który ściśle podporządkowany jest określonemu celowi (sprzedaży, dostarczaniu informacji lub porad), skierowany jest do właściwej grupy odbiorców we właściwym czasie i odpowiedniej formie. Stąd też tworzenie wartościowego contentu wymaga odpowiedniego przygotowania, twórczego podejścia i korekty.
Musisz wiedzieć, że treść na stronie to nie tylko tekst, który umieszczasz w serwisie internetowym. Content obejmuje wszystko, co ma się na nim znaleźć, a sam tekst to jeden z elementów. W skład contentu wchodzą zatem m.in.:
Przed stworzeniem witryny musisz zgromadzić jak najwięcej informacji, które później znajdą się w twoim serwisie. Pomoże ci w tym pierwsza część naszego poradnika, w którym zajmiemy się początkowym etapem – przygotowaniem materiałów niezbędnych do stworzenia oryginalnego i dobrego contentu.
jak przygotowujemy contentRzetelne przygotowanie i pozyskiwanie informacji skraca czas tworzenia serwisu internetowego nawet o 80%. Paradoksalnie ten etap wymaga największego nakładu pracy i czasu, ale jego wynikiem jest wartościowa treść, która przyciągnie odbiorców i zagwarantuje wysoką pozycję w wyszukiwarkach internetowych.
Precyzyjne określenie celu tworzenia contentu na witrynę uzależnione jest od jej rodzaju. Inny cel będzie przyświecał ci przy projektowaniu zawartości sklepu, artykułu na bloga a jeszcze inny serwisu informacyjnego czy edukacyjnego.
Przykładowe cele:
Dokładne określenie grupy docelowej jest niezwykle ważne. Inaczej będziesz pisał dla robotnika po zawodówce, inaczej do nastolatka zafascynowanego nowymi technologiami, a jeszcze inaczej do właściciela dużej firmy. Inaczej argumentować będziesz zwracając się do kobiety, a inaczej do mężczyzny. Musisz dopasować swój sposób wypowiedzi do światopoglądu czytelnika, by przekonać go, że rozumiesz go i znasz rozwiązanie jego problemów. Musisz stanąć po tej samej stronie barykady, co odbiorca oferty i popatrzeć na świat jego oczami.
O swojej grupie docelowej musisz wiedzieć zatem:
Najlepszym sposobem na odpowiedzenie sobie na pytanie do kogo kierujesz swoją witrynę jest stworzenie modelowego odbiorcy tzw. persony. Dzięki niej łatwiej można zwizualizować sobie odbiorcę i stworzyć content, który przyciągnie jemu podobnych i skłoni ich do działania, a tym samym przyczyni się do realizacji celu, który określony został wcześniej.
Jeśli już wiesz jaki cel chcesz osiągnąć poprzez stworzenie contentu i do kogo ma być skierowana witryna – czas na przygotowanie odpowiednich materiałów. Musisz odpowiedzieć sobie jaka forma najlepiej przemówi do odbiorcy i skłoni go do działania. Dla jednych będzie to grafika, dla innych interesujący tekst, a jeszcze dla innych przydatna infografika. Rodzaj materiału zatem jest uzależniony przede wszystkim od rodzaju serwisu, celu i odbiorcy. Ma uświadomić użytkownikowi pokusę, potrzebę, którą może zaspokoić dzięki tobie.
To jakie materiały potrzebne ci są do stworzenie najlepiej pokazać na przykładzie:
Prowadzisz sklep z różnymi akcesoriami i formami do pieczenia. Twoja grupa docelowa to gospodynie domowe, lubiące pichcić dla rodziny. Załóżmy, że mają 25-50 lat, lubią wypróbowywać nowe przepisy, cenią sobie praktyczne akcesoria kuchenne, które ułatwiają pieczenie i gwarantują doskonały efekt, np. ciekawy kształt ciasteczek.
Materiały, które musisz zgromadzić:
Po zgromadzeniu materiałów należy przystąpić do ich analizy. To pomoże ci stwierdzić, czy masz wszystko, by stworzyć wartościowy content. Jeśli dysponujesz wszystkimi potrzebnymi informacjami możesz zacząć tworzyć. Często jednak okazuje się, że nie posiadasz wystarczających materiałów np. brakuje zdjęć produktów albo ich opisów. W takiej sytuacji musisz je zdobyć, np. zlecić wykonanie zdjęć, dopytać to, czego nie wiesz o produkcie np. na spotkaniu z klientem.
o tworzeniu treściPotrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejJoanna Gatarska
Open source lepszy od autorskiego CMS? O przewadze platform typu WordPress
16 myśli o content marketingu (infografika)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |