Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejKieruj się zasadą w marketingu – on inny niż wszyscy, a nie on taki jak wszyscy. Klient to indywiduum, i tylko w takich kategoriach go postrzegaj. Korzystaj z danych (historia zakupów, zachowanie konsumenta, kliknięte linki), dostosowuj content i zwiększaj ROI (ang. return on investment, zwrot z inwestycji). Czy to działa? Łatwo sprawdzić, porównując wskaźniki wiadomości e-mail. Spersonalizowane wiadomości mają wyższy wskaźnik niż te bez personalizacji. Co więcej, te oparte dodatkowo na zachowaniach dają kilkakrotnie lepsze wyniki niż standardowe maile. Twórz:
Nie ograniczaj się do dodania imienia w nagłówku maila. TO ŻADNA PERSONALIZACJA.
Rok 2019 to będzie rok dużych i małych systemów do marketing automation.
Źródło: Blog specki od newslettera https://www.agnieszkafiuk.pl/blog/trendy-marketingowe-2019/ (dostęp 4.01.2019).
To nie nowość, że Klienci zanim zakupią produkt, szukają opinii, czyli potwierdzenia jakości wybranych produktów. Chcą dobrze wybrać, nie stracić pieniędzy, nie trafić na oszustów. Wyznają zasadę, ostrożności nigdy za wiele. Jak możesz im w tym pomóc, z zyskiem dla siebie? Skorzystaj z tzw. testimonialu (techniki reklamowej, która wykorzystuje wizerunek znanej osoby do promowania marki lub konkretnego produktu). Nic tak nie przekonuje Klientów jak prawdziwe historie osób, którzy zakupili produkt i są zadowoleni. Oceniający mogą zostać ambasadorami marki. Inną coraz bardziej popularniejszą formą jest tzw. influencer marketing. Liderzy opinii prowadzący często blogi i portale społecznościowe wchodzą w interakcje z obserwatorami/konsumentami i wzbudzają zaufanie do marki.
Niby oczywiste, a jednak… w Internecie mnóstwo jest skarg, niepochlebnych opinii. Nie przetrwasz dziś, przy tak silnej konkurencji, jeśli nie zadbasz o jak najlepszą obsługę Klienta.
Odpowiadaj: szybko, fachowo. Angażuj się, by Klient czuł, że naprawdę chcesz mu pomóc, a nie tylko wcisnąć produkt i do widzenia.
Nie wierzysz, że jest to aż tak ważne? Spójrz na statystyki:
77% zapytań w mediach społecznościowych to zapytania o poradę, informację lub prośby o pomoc.
Źródło: Oficjalna strona agencji specjalizującej się w automatycznym zakupie mediów i dostarczaniu kampanii reklamowych http://www.runprime.pl/19/5_trendow_marketingu_internetowego_w_2019_roku (dostęp 4.01.2019).
Pytania i wątpliwości są zawsze, im więcej niedomówień w sklepie, im więcej braków w opisach produktów, tym więcej maili i telefonów od Klientów. Ważne, by umieść właściwie na nie reagować, zarówno na te neutralne pytania, jak i hejt.
Ten artykuł może Ci pomóc https://praktycznymarketing.pl/jak-reagowac-na-negatywne-opinie-recenzje-i-komentarze/
Daj coś Klientowi za darmo, wszyscy to lubią. Zyskaj jego przychylność. Pomyśl, dlaczego większość osób lubi stronę firmową na Facebooku. Bo dzięki temu uzyskało rabat, albo mogło wziąć udział w konkursie. Dobre wrażenie po zakupach zostanie, a to szansa na powrót zadowolonego Klienta, który przyprowadzić może innych.
W 2019 będą królować chaty, boty, online office – wszystko, co skraca dystans między Tobą a Klientem. Pytanie – natychmiastowa odpowiedź – zachwycony Klient. Problem – szybka reakcja – rozwiązanie problemu – zadowolony Klient, w oczach którego jesteś ekspertem. Błyskawiczna obsługa, tu i teraz, bez czekania na maila, bez dzwonienia, bez nerwów. To dla Twojego Klienta nieoceniona wartość. Dla Ciebie mocny wizerunek eksperta, profesjonalnego doradcy.
Na czym to dokładnie polega?
Jednym z kluczowych wyzwań omnichannel jest rozpoznanie klienta we wszystkich miejscach styku – w sklepie stacjonarnym, w mediach społecznościowych czy na sklepie internetowym i dostarczenie mu spersonalizowanej i tym samym spójnej oferty we wszystkich kanałach.
Klient, który wchodzi w interakcję z marką powinien mieć poczucie, że każdy kolejny etap procesu zakupowego jest płynnie kontynuowany w kolejnym miejscu.
Przykładowy scenariusz omnichannel: klientka ogląda w sklepie stacjonarnym sukienki, kilka z nich przymierza, ostatecznie jedną wybiera. Po kilku dniach przegląda ofertę w sklepie internetowym tej marki, który prezentuje rekomendacje ubrań komplementarnych do zakupionej sukienki. Ubrań w odpowiednim rozmiarze i dopasowanych stylistycznie.
Marcin Dukat — Agencja E-commerce Velocity.
Źródło: FashionBiznes.pl (FB) to głos branży fashion https://fashionbiznes.pl/marketing-ale-wlasciwie-co-to-jest-ten-omnichannel/ (dostęp 4.01.2019).
Musisz zrozumieć pokolenie kupujących, działać wielokanałowo (multichanel), by wywołać głębsze doświadczenie związane z marką.
Szacuje się, że około 55 proc. Internautów kupuje online (wg raportu Gemius: „E-commerce w Polsce 2017”), a 60 proc. tej liczby stanowi grupa w przedziale wiekowym 15–34 lat. Jest to tzw. pokolenie Y (nazywane także millenialsami), które jest szczególnie otwarte na nowości technologiczne (…) Aktywnie korzystają z laptopa, tabletu i smartfona, posiadają konta na wielu portalach społecznościowych, aktywnie się na nich udzielając. Czytają blogi, oglądają videoblogi, polegają na opiniach i ocenach produktów, chętnie je samemu wystawiając, kontaktują się z przedsiębiorcami w kanałach wirtualnych (social media, livechat, serwisy z opiniami, e-sklepy, porównywarki ofert). Liczba Polaków pokolenia Y to dziś około 11 mln, natomiast już za 10 lat stanowić oni będą 75 proc. pracowników na całym świecie, jednocześnie będąc także największą grupą konsumentów na rynku.
Źródło: Oficjalna strona globalnego integratora, twórcy innowacyjnych rozwiązań i systemów informatycznych https://www.comarch.pl/erp/blog/omnichannel-czyli-dojrzale-rozumienie-potrzeb-klienta/ (dostęp 4.01.2019).
Przekazuj treści promocyjne w formie, która jest pożądana przez dane pokolenie, grupę docelową.
Według ostatnich badań marketingowych 90% konsumentów zgłasza, że filmy o produktach pomagają im podejmować decyzje zakupowe, a 64% chętniej kupi produkt online po obejrzeniu filmu na jego temat. Liczby te pokazują, jak ważne jest uwzględnienie wideo w strategii marketingu internetowego w 2019 roku. Mówimy tu nie tylko o YouTube, ale również o serwisach społecznościowych typu Facebook czy Instagram, które udostępniają własne funkcje przesyłania filmów na żywo. Dzięki temu marki mogą łatwiej włączyć do swoich strategii marketingowych tę najbardziej obecnie pożądaną przez konsumentów formę przekazu.
Źródło: Strona branżowego magazynu o efektywnych rozwiązaniach w marketingu
https://marketerplus.pl/teksty/5-trendow-sprawczych-marketingu-internetowego-w-2019-roku (dostęp 4.01.2019).
Będą nadal królować livy, webinary, vlogi, reklamy wideo. To najszybsza forma przekazu. Na
Youtubie(co minutę wgrywanych jest 400 godzin materiału i notowanych jest ponad 4 mln. odtworzeń).
Źródło: Blog o marketingu, reklamie i mediach https://www.whysosocial.pl/trendy-w-social-media-2019/ (dostęp 4.01.2019).
Przewiduje się, że do końca 2019 roku treści wideo będą stanowiły około 80% ruchu internetowego, a wydatki na reklamę wideo wzrosną do ponad 50% budżetów reklamowych. Ponad połowa marketerów na całym świecie uznaje, że treści wideo zapewniają najwyższy ROI. Według badania Zenith Polska, wydatki na reklamę wideo w Polsce w 2019 roku wzrosną o 9%. Marketerzy powinni rozważyć dodanie tworzenia treści wideo do swoich strategii marketingowych w 2019 roku.
Źródło: Blog CS Group Polska SA https://blog.clearsense.pl/blog/8-trendow-marketingu-internetowego-w-2019-roku/ (dostęp 4.01.2019).
Stories, to na pewno będzie hasło przewodnie roku 2019. Ma je już praktycznie każda platforma wliczając youtuba. Stories to nie tylko jedno zdjęcie, ale coraz częściej przypomina opowieść składającą się ze zdjęć, video, treści, emitikonów, gifów, rzeczywistości wirtualnej.
Źródło: Blog o marketingu na luzie https://marketingnaluzie.pl/trendy-marketingowe-2019-ktorym-podolasz-nawet-przy-niskim-budzecie-reklamowym/ (dostęp 4.01.2019).
Konieczna metoda w 2019. Przed każdą promocją – musisz określić cel, co chcesz zoptymalizować, jaki wynik chcesz osiągnąć, na czym się najbardziej skupić. Dlaczego to takie ważne? Bo optymalizacja pozwala obniżyć koszty i zwiększyć sprzedaż. Zrezygnować z niepotrzebnych działań, wyciągnąć wnioski po wnikliwej analizie.
Uwaga! Optymalizacje ręczne w 2019 roku będą niewystarczające, należy korzystać z właściwych technologii i szczegółowych danych (big data).
Kilka złotych rad na 2019:
Tak naprawdę rok 2019 będzie kontynuacją trendów panujących w 2018. Tylko z większym naciskiem, intensywniej. Firmy będą stawiać na content wideo i transmisję live, współpracę z influencerami. Królować będzie 10-sekundowy komunikat, szybkie i znikające wiadomości. Dużą wagę będzie przykładało się do dialogu z Klientem i budowaniu komunikatów mocno spersonalizowanych opartych na solidnych badaniach.
Bibliografia:
1. https://www.agnieszkafiuk.pl/blog/trendy-marketingowe-2019/
2. http://www.runprime.pl/19/5_trendow_marketingu_internetowego_w_2019_roku
3. https://fashionbiznes.pl/marketing-ale-wlasciwie-co-to-jest-ten-omnichannel/
4. https://www.comarch.pl/erp/blog/omnichannel-czyli-dojrzale-rozumienie-potrzeb-klienta/
5. https://marketerplus.pl/teksty/5-trendow-sprawczych-marketingu-internetowego-w-2019-roku
6. https://www.whysosocial.pl/trendy-w-social-media-2019/
7. https://blog.clearsense.pl/blog/8-trendow-marketingu-internetowego-w-2019-roku/
8. https://marketingnaluzie.pl/trendy-marketingowe-2019-ktorym-podolasz-nawet-przy-niskim-budzecie-reklamowym/
9. https://mediarun.com/pl/marketing/prognoza-trendy-marketingowe-2020-roku.html
10. http://executivesummit.eu/
11. https://traffictrends.pl/blog/trendy-w-content-marketingu-2019-jak-pisac-blogi-firmowe/
12. https://www.whysosocial.pl/trendy-w-social-media-2019/
13. https://blog.clearsense.pl/blog/8-trendow-marketingu-internetowego-w-2019-roku/
14. http://grupaww.pl/aktualnosci/trendy-w-content-marketingu/
15. https://supertlumacz.pl/trendy-w-marketingu/
Potrzebujesz pomocy przy tworzeniu dobrego contentu?
Jesteś Tu, by się nauczyć tworzyć i promować dobry content, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chętnie zrobimy to za Ciebie.
Dowiedz się więcejAgnieszka Szynal-Tuleja
Trendy w marketingu internetowym 2018
Infografika – przekaż atrakcyjnie treści!
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |