Content marketing

Wartościowa treść w branży e-commerce

Wzrost ruchu na stronie dzięki użytecznej zawartości

0

Po przebudowie strony firmowej znacznie wzrosła liczba odwiedzin. Nie tylko więcej użytkowników wchodzi na stronę, wraca do niej, ale i spędza na niej więcej czasu – co wskazuje na pozytywny odbiór serwisu. Taki efekt osiągnęliśmy dzięki użytecznej zawartości, bez tzw. tradycyjnego pozycjonowania.

Efektem przebudowy strony jest responsywny i wielojęzyczny serwis firmowy, z czytelną i atrakcyjną prezentacją aranżacji, katalogu produktów – będącą efektem  integracji systemu WordPress z systemem Magento. Obecnie serwis ma przejrzysty layout, nowoczesną kartę produktu, zgodną z aktualnymi trendami – jak przystało na duży serwis firmowy.

Zobacz stronę firmową Cerrad»

Strona firmowa przed zmianą

Strona www firmy Cerrad

Strona firmowa po zmianie

Strona firmowa firmy Cerrad

 

Duża firma, która zbudowała silną pozycję na rynku, potrzebowała odświeżenia strony internetowej – która nie zmieniała wyglądu i funkcjonalności przez dłuższy czas. Dotychczasowa strona firmowa dawno przestała spełniać wymogi UX i Google. Miała przestarzałą strukturą, była mało intuicyjna, atrakcyjna wizualnie i nie była dopasowana do urządzeń mobilnych. Potrzebowała odświeżenia brandingu, nowej, bardziej dynamicznej identyfikacji wizualnej i responsywności.

Wszystkie zmiany miały nadać stronie nowoczesnego wyglądu, sprawić by była użyteczna i atrakcyjna dla odbiorców – co miało się oczywiście przełożyć na większą efektywność biznesową firmy.

Cele, jakie założyliśmy sobie na wstępie

  • Stworzenie nowoczesnej prezentacji aranżacji i intuicyjnego katalogu produktów – z uwzględnieniem różnych potrzeb użytkowników.
  • Przygotowanie interaktywnej prezentacji sieci sprzedaży.
  • Wdrożenie wielojęzyczności witryny.
  • Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych (responsywność).
  • Wdrożenie katalogu produktów na platformie Magento.

Atrakcyjna prezentacja aranżacji i produktów

Przy prezentacji aranżacji i produktów kierowaliśmy się estetyką, użytecznością i potrzebami klientów. Spora część użytkowników poszukuje inspiracji, dlatego opracowaliśmy model prezentacji aranżacji – który odsyła do konkretnego produktu, zastosowanego w danej aranżacji. Dzięki temu użytkownik nie błądzi po stronie w poszukiwaniu produktu, który zainspirował go w aranżacji.

Do prezentacji produktów wykorzystaliśmy slider przedstawiający aranżacje z danej kolekcji. Na każdym slajdzie z aranżacją, poprzez zamieszczenie pinów, zaprezentowaliśmy produkt z konkretnej kolekcji. Piny prowadzą do konkretnego produktu. Wykorzystaliśmy także funkcjonalność integracji systemu WordPress z systemem Magento – poniżej każdej aranżacji zaczytują się pozostałe produkty z danej kolekcji (zdjęcie produktu, nazwa i cena), które przenoszą użytkownika do karty produktu.

Strona firmowa Cerrad kolekcja płytek

Tworząc katalog produktów kierowaliśmy się różnorodnością potrzeb klientów. Dlatego podzieliliśmy stronę na kilka sekcji, z możliwością doboru produktów wg różnych opcji – wg inspiracji, przeznaczenia, zastosowania i kolekcji.

Strona firmowa Cerrad katalog produktów

Efekt:

  • Stworzenie przejrzystej, czytelnej i atrakcyjnej prezentacji aranżacji/produktów/kolekcji.
  • Usprawnienie procesu wyszukiwania produktów, z uwzględnienie potrzeb klientów.
  • Atrakcyjna integracja aranżacji z katalogiem produktów – użytkownik swobodnie przechodzi z aranżacji do produktów.

Prezentacja sieci sprzedaży firmy Cerrad

Sieć sprzedaży firmy Cerrad to najbardziej czasochłonny moduł. Klient na poprzedniej stronie posiadał tego typu moduł, ale w formie tabelarycznej. Naszym celem była lepsza jego prezentacja, w wersji bardziej interaktywnej. Wykorzystaliśmy do tego API Google Maps (prezentacja na mapie miejsc sprzedaży produktów klienta).

Efekt:

  • Możliwość wyszukania swojej miejscowości (geolokalizacja) i sprawdzenie jak daleko znajduje się sklep, który oferuje produkty klienta.
  • Określenie trasy swojej geolokalizacji do wybranego sklepu.
  • Pełna informacja o sieciach sprzedaży (nazwa sklepu, adres, numer telefonu i adres www – filtrowane w przypadku, kiedy użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę miejscowość).

Strona firmowa Cerrad sieć sprzedaży

Wielojęzyczność strony

Do wdrożenia wielojęzyczności witryny wykorzystaliśmy moduł Multisite w WordPress’ie, który pozwolił nam na stworzenia osobnych stron dla danego języka. Strona dostępna jest w 8 wersjach językowych: polska, angielska (USA), angielska (Wielka Brytania), rosyjska, ukraińska, rumuńska, niemiecka i hiszpańska.

Efekt:

  • Jedna instalacja – 8 wersji językowych.
  • Jeden serwer i baza danych – zarządzanych poprzez jeden panel (możliwość przypisania użytkowników, nie do całości, a tylko do danej wersji językowej).
  • Nowoczesna strona z uwzględnieniem wielojęzyczności odbiorców.
  • Szeroki zakres odbioru, dotarcie z ofertą do szerokiego grona klientów.

Responsywny serwis

Wykorzystując system open source w tworzeniu serwisu firmowego uzyskaliśmy responsywną stronę dostosowaną do urządzeń mobilnych (laptopy, tablety, smartfony, netbooki) i zoptymalizowaną pod kątem SEO.

Efekt:

  • Spójna architektura informacji, spójna nawigacja i content na wszystkich urządzeniach.
  • Łatwość dostępu ze wszystkich urządzeń.
  • Brak konieczności budowania dodatkowej strony dostosowanej do urządzeń mobilnych – mniejszy nakład pracy, niższe koszty wdrożenia.
  • Atrakcyjność strony dla użytkowników.

Strona firmowa Cerrad na laptopie, smartfonie, tablecie

Wdrożenie katalogu produktów na platformie Magento

Wdrażając katalog produktów, stanęliśmy przed wyzwaniem integracji systemu WordPress z systemem Magento. Głównym zadaniem było opracowanie niestandardowego szablonu graficznego dla systemu Magento, który byłby wizualnie spójny z szablonem graficznym użytym w pozostałej części strony.

Sprawdź naszą ofertę: Wdrożenia WordPress»

Sprawdź naszą ofertę: Wdrożenia Magento»

Po przygotowaniu koncepcji, rozpisaniu struktury katalogu produktów rozpoczęliśmy prace wdrożeniowe. Najważniejszym elementem katalogu było opracowanie czytelnej karty produktu, która w przejrzysty sposób prezentowałaby wszystkie produkty firmy Cerrad.

Wdrożone funkcjonalności:

  • Niestandardowy szablon graficzny Magento nawiązujący wyglądem do pozostałych części strony.
  • Katalog produktów.
  • System filtrowania produktów po określonych przez klienta parametrach (przeznaczenie, zastosowanie, format płytki, inspiracja, wiodący kolor i cena).
  • Elementy zawężające wynik wyszukiwania wyświetlane w jednym miejscu. Użytkownik ma przez cały czas wgląd do zaznaczonych parametrów i może je w dowolnym momencie usunąć.
  • Przycisk „Wyczyść wszystko” umożliwia rozpoczęcie nowego wyszukiwania i szybkie usunięcie zaznaczonych opcji.

Efekt:

  • Bardzo wygodny i szybki sposób wyszukiwania konkretnych produktów za pomocą określonych przez Klienta parametrów.
  • Możliwość dokonywania wielokrotnego wyboru. Taki sposób wyszukiwania pozwala na wyszukiwanie asortymentu np. w obrębie kilku różnych rozmiarów.
  • Wyniki wyszukiwania maksymalnie sprecyzowane, dopasowane do potrzeb klientów.

 Karta produktu

  • Umieszczenie najważniejszych parametrów produktu w części centralnej (cena, wymiary, nazwa i typ kolekcji, przeznaczenie, zastosowanie, numer produktu). Pozostałe parametry zamieszczone poniżej.
  • Wdrożenie kalkulatora obliczającego liczbę płytek potrzebnych na wyłożenie danej powierzchni.
  • Dodanie opcji udostępniania produktów na portalach społecznościowych (Facebook, G+, Twitter, Pinterest).
  • Dodanie funkcji „Pobierz zdjęcie”.
  • Zaprezentowanie innych produktów z tej samej kolekcji.
  • Integracja z systemem WordPress – przejście do aranżacji opartej na WP.

Zobacz kartę produktu»

Karta kolekcji

  • Graficzna prezentacja kolekcji z opisem uwzględniającym wymiary produktów z danej kolekcji, ich kolorystykę i styl.
  • Lista produktów z danej kolekcji.
  • Prezentacja aranżacji z wykorzystaniem danej kolekcji.
  • Opcja udostępnienia kolekcji na portalach społecznościowych (Facebook, G+, Twitter, Pinterest).

Zobacz kartę kolekcji»

Efekt:

  • Pełne dane o produkcie dostarczają klientowi wyczerpujących informacji. Karta zawiera najważniejsze parametry i cechy produktu.
  • Możliwość szybkiego i samodzielnego policzenia płytek potrzebnych do wyłożenia danej powierzchni usprawnia proces zakupowy.
  • Zdjęcia aranżacji inspirują, wizualizacja produktu przekonuje do zakupu znacznie bardziej niż samo zdjęcie produktu.
  • Możliwość udostępniania produktów na Socjalach to doskonała forma naturalnej i bezpłatnej reklamy.
  • Prezentacja produktów z tej samej kolekcji pozwala klientowi w prosty i szybki sposób skompletować cały zestaw do aranżacji domu i ogrodu.

Kategorie kolekcji

  • Graficzna prezentacja kategorii kolekcji tradycyjnych i new design. Klikalne zdjęcia przenoszą użytkowników do karty kolekcji z konkretnymi produktami.

Strona firmowa Cerrad kolekcja New Design

Efekt:

  • przejrzysta i atrakcyjna prezentacja różnych kolekcji, oddziałująca na klienta i skłaniająca go do zakupu.

Rezultaty wdrożonych zmian na stronie

Statystyki wypadają bardzo obiecująco.

  • W ciągu miesiąca średnio: 25 tys. sesji, 17 tys. użytkowników i 141 tys. odsłon.
  • Czas spędzania użytkowników na stronie – ponad 3 minuty.
  • Niski współczynnik odrzuceń: 33%.

 

O autorze

Agnieszka Szynal

Największą satysfakcję ze swojej pracy osiągnęła kończąc filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w 5 proc. najlepszych absolwentów. Wykształcenie i zamiłowanie do literatury psychologicznej i społeczno-obyczajowej pomaga jej w codziennej pracy, w zrozumieniu potrzeb użytkowników i nawiązania z nimi wspólnej płaszczyzny porozumienia. Po pracy zamienia klawiaturę na długopis, a dokument elektroniczny na tradycyjny notes, w którym zapisuje swoje myśli.

Zostaw komentarz

Brak komentarzy