Content marketing

Wartościowa treść w branży e-commerce

Jak wdrożyć sklep na Magento, wykorzystując gotowe funkcjonalności

1

Wdrażając sklep internetowy dla agencji reklamowej, w której asortymentem są personalizowane produkty reklamowe, musieliśmy rozwiązać kilka problemów.

Wyzwanie

  • Produkty personalizowane i wykonywane na zamówienie – brak przykładowych lub gotowych produktów, zdjęć, danych technicznych, opisów (jak w przypadku np. sprzętu AGD).
  • Odpowiednia prezentacja produktów – by Klient wiedział, że każdy produkt zostanie dostosowany do jego potrzeb, oczekiwań.
  • Ograniczony budżet – Klient nie płaci za programowanie, oczekuje wykorzystania gotowych rozwiązań.
  • Klient oczekuje, by ścieżka zakupowa była jak najprostsza.
  • Wszystko robimy od podstaw, nie mamy zdjęć, opisów produktów, treści na stronę.

Rozwiązanie

  • Przygotowaliśmy zdjęcia, opisy, parametry techniczne po ustaleniu ze zleceniodawcą najważniejszych cech produktów i ich zastosowania.
  • Skorzystaliśmy z gotowego szablonu graficznego sklepu, rozbudowując go o niezbędne informacje, tak, by klient wiedział, że produkt będzie dostosowany do jego potrzeb – formularz zamówienia indywidualnego projektu, etapy zamówień.
  • Wykorzystaliśmy gotowe rozwiązania Magento m. in.
  1. Wbudowane funkcjonalności, np. niestandardowe opcje i cechy produktu, system zarządzania zamówieniami i klientami, system zarządzania promocjami, specjalne zniżki dla wybranych klientów, gotowy proces zakupowy, system wysyłania maili i newsletter.
  2. Gotowy szablon, który odpowiednio dostosowaliśmy do wymagań klienta.
  3. Gotowe moduły wizualne, m. in. dynamiczny slider, koszyk jednostronicowy.
  4. Gotowe moduły techniczne wspomagające zarządzanie sklepem i produktami.
  5. Gotowe wtyczki zewnętrzne integrujące sklep m.in. z systemem płatności online oraz systemem Allegro.
  • Stworzyliśmy prostą ścieżkę zakupową, korzystając z gotowych funkcjonalności Magento – intuicyjny proces zakupu, czytelne informacje, jasne instrukcje, jednostronnicowy koszyk.
  • Przygotowaliśmy zdjęcia, opisy produktów zgodne z SEO i użyteczne dla Klientów, treści na wszystkie strony łącznie z informacjami prawnymi.

Wynik

  • Sklep przygotowany do sprzedaży personalizowanych produktów.
  • Sklep z użyteczną zawartością atrakcyjną dla Klienta i zgodną z SEO.
  • Łatwy proces zakupowy.
  • Estetyczny wygląd spójny graficznie.

Opisane wyżej działania mieszczą się w ramach usługi: wdrożenie stron i sklepów»

Etapy tworzenia sklepu na Magento

Analiza

Klient miał pomysł na sprzedaż swoich produktów, znał specyfikę swojego towaru. Mając ułatwiony start wyszliśmy od analizy rynku, konkurencji i grupy docelowej, po to, by stworzyć przyjazny sklep z maksymalną użytecznością.

Wyciągnęliśmy następujące wnioski:

  • Nie ma sklepu, w którym można kupić spersonalizowane produkty.
  • Nie ma sklepu z ofertą gotowych produktów z możliwością dowolnej personalizacji i projektowanych na indywidualne zamówienie – od początku do końca.
  • Przeważają produkty reklamowe z metalu, szkła, mosiądzu i plastiku.
  • Powtarzają się standardowe kształty – medale w większości okrągłe, statuetki ze sportowcem na postumencie.
  • Produkty w większości nie mają opisów lub są szczątkowe.
  • Sklepy mają niedopracowane SEO (brak słów kluczowych, altów i title do zdjęć oraz metadanych stron, niewłaściwe nazwy produktów)
  • Sklepy nie są dopracowane graficznie, funkcjonalnie – nie są intuicyjne, nie zachęcają wyglądem i mają ubogą prezentację produktów.

Określiliśmy grupę docelową:

  • urzędy i organizacje
  • agencje eventowe, reklamowe, public relations
  • kluby, związki i stowarzyszenia
  • organizatorzy imprez sportowych
  • ośrodki sportu
  • szkoły, domy kultury

 Wybór domeny

Etap początkowy, ale jakże ważny – wpływa na powodzenie sklepu i przyszłość firmy. Postawiliśmy na nazwę, która będzie łatwa do zapamiętania, będzie od razu kojarzyć się ze sprzedawanym asortymentem i profilem działalności firmy. Nazwa domeny miała także pozycjonować sklep – dlatego uznaliśmy, że – produkty -reklamowe.pl – będą spełniać wszystkie te założenia.

Użycie gotowego szablonu Magento

Dzięki wykorzystaniu gotowych szablonów wyglądu mogliśmy łatwo zbudować sklep od podstaw, bez prac programistycznych. Kilkoma ustawieniami przystosowaliśmy schemat wyglądu do zapotrzebowań sklepu. Poprawki wprowadziliśmy z poziomu panelu administracyjnego, zmieniając wygląd w krótkim czasie. Magento posiada wiele różnych szablonów, z których łatwo wybraliśmy ten pasujący do branży.

Grafika sklepu internetowego jest przejrzysta i czytelna, dzięki temu Klient z łatwością dociera do poszukiwanego produktu i potrzebnych informacji.

W efekcie stworzyliśmy sklep, który ma:

  • Spójną kolorystykę (kolory na stronie są spójne z logo,)
  • Dobrej jakości zdjęcia produktów prezentujące istotę oferty – jasno przekazaną klientowi
  • Czytelny układ treści, wygląd elementów graficznych oraz strukturę opcji menu.
  • Ikony ożywiające stronę, kierujące uwagę na korzyści, rodzaje produktów i proces zakupowy
  • Intuicyjne menu, kategorie, ciekawa prezentacja wiodących produktów

produkty-reklamowe-strona-glowna

Realizacja

Każda branża e-biznesu posiada specyficzne wymagania, do których są potrzebne indywidualne rozwiązania. Po rozmowie z klientem wiedzieliśmy, że Magento będzie najdogodniejszą platformą open source.

Dlaczego sklep na Magento?

Megento oparte na nowoczesnych rozwiązaniach open source oferuje szeroki wachlarz wygodnych opcji, wsparcie ogromnej społeczności oraz mnóstwo dodatków – które wzbogacają i tak szeroką funkcjonalność sklepu WWW. Naszym celem było dostosowanie platformy do indywidualnych potrzeb Klienta  – Magento idealnie się do tego nadawało. Pozwoliło na wdrożenie spersonalizowanych produktów, realizacje indywidualnych pomysłów Klienta, strategię promocji produktu i budowę rozpoznawalnej marki.

Co zyskaliśmy

Sklep do sprzedaży spersonalizowanych produktów. Klient może zamówić spersonalizowany produkt podając tekst, który ma się znaleźć na medalu czy statuetce. Może też kupić produkt na zamówienie – korzystając z instrukcji zamówienia w zakładce: Indywidualny projekt.

W galerii ma:

  • obraz gotowego produktu z logo, napisem, grawerem
  • zdjęcie produktu bez naniesionych tekstów, z miejscem na treść, logo
  • zdjęcie obrazujące wielkość medalu

Produkty powiązane pozwalają dobrać elementy dodatkowe: wstążkę, smycz z nadrukiem i pudełko kartonowe, plastikowe. Produkty alternatywne umożliwiają zapoznanie się z produktami o podobnym przeznaczeniu, różniące się np. kształtem, materiałem.

Karta produktu Medal dla dzieci sklep Magento

Sklep z użyteczną zawartością, zoptymalizowaną treścią skierowaną do odpowiedniego Klienta. Zaspokajający wszystkie potrzeby potencjalnych Klientów – szybkich i łatwych zakupów, uzyskania korzyści oraz czytelnych informacji o prawach i obowiązkach użytkowników.

Wygodny proces zakupowy – intuicyjna ścieżka zakupowa, czytelne informacje, jasne instrukcje odnośnie zamawiania produktów spersonalizowanych. Jednostronicowy koszyk, nie wymagający dodatkowych przejść – wszystkie opcje na jednej stronie.

Sklep z produktami reklamowymi koszyk Magento

Sklep zoptymalizowany pod kątem SEO – dynamicznie określone tytuły strony H1 na każdej stronie, elastyczne opcje przepisywania adresów URL, automatycznie generowana mapa strony dla Google, unikatowe adresy URL dla każdego produktu, możliwość tagowania produktów przez klientów sklepu i wiele innych możliwości).

Responsywny sklep zgodny z obecnymi trendami – Magento obsługuje urządzenia mobilne. Sklep dostosowany jest do wszystkich urządzeń mobilnych: smartfony, laptopy, tablety, netbooki – zaspokajając potrzeby nowoczesnych klientów.

Responsywny sklep Magento z produkami personalizowanymi

Co dzięki naszym rozwiązaniom zyskał Klient:

Mniejsze koszty – szybkie wdrożenie e-sklepu dzięki gotowym rozwiązaniom (oszczędność czasu i pieniędzy). Wdrożenie sklepu dzięki gotowej funkcjonalności jest tańsze od dedykowanych rozwiązań. Równie tańsze jest skorzystanie z gotowego szablonu niż zlecanie dedykowanej grafiki. Zaoszczędzone pieniądze z budżetu wykorzystaliśmy na dopracowanie contentu – od którego głównie zależy jakość sprzedaży.

Pełna niezależność – może wymienić firmę w trakcie i po wdrożeniu, inaczej niż w przypadku systemów dedykowanych.

Łatwa administracja sprzedażą i szereg możliwości – możliwość przydzielania spersonalizowanych uprawnień dla każdego administratora z osobna, możliwość zarządzania wieloma sklepami z poziomu jednego panelu, wieloma językami, walutami itd.

Swobodne zarządzanie produktami i kategoriami – dowolna ilość produktów z możliwością przypisania do wielu kategorii, możliwość załączenia dowolnej ilości zdjęć produktu, ustawienia niestandardowego kosztu wysyłki zależnego od wagi lub produktu, różne typy produktów itd.

Kompleksowe zarządzanie zamówieniami – pełna historia i statystyka zamówień, tworzenie jednej lub wielu faktur, możliwość edycji zamówień z panelu, powiadamianie o nowych zamówieniach poprzez e-mail oraz kanał RSS, pełna konfigurowalność opcji płatności oraz rodzaju dostawy, możliwość wydruku faktur i listów przewozowych itd.

Dostosowanie form dostawy i płatności. Możliwość dodania opcji darmowej dostawy szczególnie była przydatna przy wdrażaniu sklepu. Produkty reklamowe bardzo często zamawiane są w dużych ilościach, dlatego istotną informacją dla Klienta była darmowa dostawa przy zamówieniach powyżej 100 sztuk lub 1000 zł. Jako produkt na indywidualne zamówienie posiada także koszty dodatkowe – koszty projektu, uwzględnione przy procesie zakupowym. Magento pozwoliło uzależnić koszty dostawy od wagi towaru i miejsca dostawy na terenie Polski i całej Europy oraz dostosować formy płatności.

Możliwość analizowania zachowań Klientów. Dzięki statystykom i raportowaniu w Magento można śledzić zachowanie Klientów – co wyszukują w wyszukiwarce, jakie produkty najczęściej kupują, przeglądają, wrzucają do koszyka, ile osób porzuca koszyk, na jaką sumę zamawiają produkty. Magento umożliwia także integrację z Google Analitics. Statystyki pozwalają nie tylko analizować, ale i wyciągać wnioski, wprowadzać poprawki na sklepie, przeciwdziałać porzuconym koszykom, eliminować niewartościowy ruch.

Wsparcie – testy i szkolenie z obsługi

Przetestowaliśmy poprawność sklepu na Magneto na różnych przeglądarkach, przeszliśmy testowy proces zakupowy – uwzględniający wszystkie etapy składania zamówienia w e-sklepie. Dzięki próbnym zakupom mogliśmy stwierdzić, czy wszystko działa bez zarzutu.

Zapewniliśmy Klientowi szkolenie z użytkowania wdrożonym systemem, by mógł samodzielnie dodawać nowe produkty, realizować zamówienia, zarządzać treścią i swobodnie wykorzystywać dostępne narzędzia.

Podsumowując

Klient otrzymał gotowy sklep z opracowaną i wdrożoną zawartością wysokiej jakości. Korzystając z gotowych rozwiązań open source skupiliśmy się na dopracowaniu contentu – mającego największy wpływ na jakość sprzedaży. Obecnie prowadzimy działania content marketingowe – promujemy markę i produkty, zamieszczamy wartościowe wpisy na stronach sprzedażowych (wspierających sklep) i zajmujemy się ich dystrybucją. Promujemy też produkty w Social Media.

O autorze

Agnieszka Szynal

Największą satysfakcję ze swojej pracy osiągnęła kończąc filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w 5 proc. najlepszych absolwentów. Wykształcenie i zamiłowanie do literatury psychologicznej i społeczno-obyczajowej pomaga jej w codziennej pracy, w zrozumieniu potrzeb użytkowników i nawiązania z nimi wspólnej płaszczyzny porozumienia. Po pracy zamienia klawiaturę na długopis, a dokument elektroniczny na tradycyjny notes, w którym zapisuje swoje myśli.

Zostaw komentarz

1 komentarz

Dodaj nowy komentarz