Content marketing

Wartościowa treść w branży e-commerce

Jak napisać dobry artykuł sponsorowany

0

Chcesz napisać naprawdę dobry artykuł sponsorowany, ale nie za bardzo wiesz, jak się do tego zabrać? Nie martw się – wprowadzimy cię w tajniki redagowania treści, które są wspaniałą alternatywą dla nudnych i irytujących reklam, a przede wszystkim są z przyjemnością pochłaniane przed odbiorców. Gotowy? No to zaczynamy!

Artykuł sponsorowany – od czego zacząć, by dobrze skończyć

Pierwsza – złota – zasada, którą musisz znać, zanim otworzysz dokument tekstowy brzmi: nie pisz w ciemno! Nieprzemyślany tekst, choćby najciekawszy, nie przyniesie korzyści ani tobie, ani zleceniodawcy pomimo tego, iż z pewnością wiele osób rzuci na niego okiem przy porannej kawie. Dlaczego? A właśnie dlatego, że przed napisaniem pierwszej litery musisz opracować plan, dzięki któremu twoja praca nad artykułem sponsorowanym będzie nie tylko łatwiejsza, ale przede wszystkim odniesie sukces.

Od czego zacząć? Przede wszystkim od poznania swojego klienta i promowanych produktów, usług. Musisz wiedzieć, jaki wizerunek firmy tworzyć i w jaki sposób wpleść w tekst informacje o zaletach produktów – posiadając taką wiedzę będziesz mógł przejść do drugiego etapu przygotowań artykułu sponsorowanego – określenia grupy odbiorców.

Dobry artykuł sponsorowany

Nie pisz w ciemno – pisz do ludzi (konkretnych)

Pisanie do wszystkich to zdecydowanie strzał w kolano (i to ślepakiem). Jeśli coś jest tworzone do wszystkich, to tak naprawdę nie trafi do nikogo! Znając już charakter usług oferowanych przez klienta czy produkty – sprawdź dokładnie, jacy odbiorcy będą zainteresowani tematem, który chcesz poruszyć w artykule sponsorowanym. Dzięki temu wyśledzisz tylko tych, którzy z dużym prawdopodobieństwem połkną przynętę i złapią się na marketingowy haczyk.

Co musisz wiedzieć o odbiorcach:

  • co ich interesuje i jakich informacji potrzebują,
  • jaki mają problem – dzięki tej wiedzy wskażesz im dokładnie, jak dzięki produktowi ich wszystkie problemy zostaną rozwiązane,
  • jakim językiem do nich przemówić – oczywistym jest, że inaczej zbudujesz treść skierowaną do nastolatków, inny charakter będzie mieć artykuł sponsorowany dedykowany grupie nauczycieli, a jeszcze innym językiem napiszesz tekst na portal budowlany czy turystyczny.

 

Jak dopasować język i formę tekstu do grupy docelowej

„Idąc bez celu, nie pilnując drogi…”

Podmiot liryczny w utworze wieszcza zawsze trafiał do swej lubej, nawet nie znając celu swej podróży. Niestety, w twoim przypadku brak jasno wyznaczonego celu oraz bujanie po drodze w obłokach zaprowadzi cię nie do lubej, a jedynie na manowce.

Każdy autor artykułu sponsorowanego musi wiedzieć, że to nie skrzydła miłości a wiedzy i doświadczenia to sposób na dotarcie do celu, którą nie jest ukochana, a konkretna grupa odbiorców, która po przeczytaniu tekstu stanie się klientem twojego zleceniodawcy.

Jak wszystkie treści dobry artykuł sponsorowany musi być podzielony na akapity, zawierać czytelnie przedstawione dane (śmiało korzystaj z punktorów, numeracji) i intrygujące nagłówki.

Najistotniejsze informacje umieszczone powinny być na początku tekstu oraz na końcu, a całość warto urozmaicić tabelkami i ciekawymi infografikami.

Przygotowując plan dobrego artykułu sponsorowanego pamiętaj o:

  • treść zawsze musi mieć „to coś”, być interesująca i intrygująca niezależnie od tego, w jakim charakterze będzie zredagowana (z pozycji eksperta, specjalisty czy pozornego amatora),
  • zamieszczaniu materiałów wysokiej jakości, wiarygodnych informacji (warto umieszczać cytaty znanych osobistości, nawiązywać do innych wypowiedzi),
  • udzieleniu odpowiedzi na pytania, jakie stawiają sobie odbiorcy i wskazywanie im optymalnych (dla nich i dla ciebie) rozwiązań – oczywiście związanych z promowanym produktem,
  • dobrym (nawet bardzo) kamuflażu – staraj się unikać nagromadzenia superlatywów na rzecz wskazywania oczywistości, że produkt promowany jest najlepszym sposobem na rozwiązanie problemów odbiorcy twojego tekstu,
  • sprytnym umieszczeniu w treści linków, kierujących do materiałów, które z pewnością również okażą się przydatne odbiorcy (a jakże – przekonaj go do tego krótkim hasłem),

Jeśli jesteś już gotowy – do dzieła!

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

O autorze

Agnieszka Szynal

Największą satysfakcję ze swojej pracy osiągnęła kończąc filologię polską na Uniwersytecie Jagiellońskim w 5 proc. najlepszych absolwentów. Wykształcenie i zamiłowanie do literatury psychologicznej i społeczno-obyczajowej pomaga jej w codziennej pracy, w zrozumieniu potrzeb użytkowników i nawiązania z nimi wspólnej płaszczyzny porozumienia. Po pracy zamienia klawiaturę na długopis, a dokument elektroniczny na tradycyjny notes, w którym zapisuje swoje myśli.

Zostaw komentarz

Brak komentarzy