Content marketing

Wartościowa treść w branży e-commerce

7 powodów dla których powinieneś zdecydować się na stronę www o tematycznej zawartości

0

Jednym z kluczy do $ukcesu w Internecie jest *ciekawa zawartość strony*. Niektórzy uważają nawet, że jest to najważniejsza rzecz i że nic tego faktu nie zmieni. Dla tych ludzi jest to też TEN powód, dla którego tworzą oni całe sieci stron tematycznych by czerpać z tego po prostu zyski.

Ten artykuł jest niejako kontynuacją mojego wcześniejszego artykułu pt. „10 praktycznych propozycji na tworzenie wartościowej treści strony www„. Będzie to cała seria dotyczących zagadnienia tworzenie i optymalizacji strony pod kątem zawartości – dodajmy, ciekawej zawartości.

Dla mnie *zawartość* (inaczej treść) jest również bardzo ważnym czynnikiem. Myślę również, że jest to najistotniejszą rzeczą również dla przeciętnego użytkownika sieci. Niestety nie każdy webmaster czy marketer ma tego świadomość! Niektóre serwisy wyglądają jak paradygmaty kreatywności i kunsztu specjalistów od technologii flash… Inne przypominają jeden wielki banner – ludzie chcą po prostu zarobić na reklamach lub linkach z programów partnerskich, zapominając przy tym wszystkim o dodaniu dobrej treści.

Pozwól, że zadam Ci takie pytanie… W jakim celu większość użytkowników Internetu korzysta z niego?

Jeżeli pomyślałeś sobie „ABY SIĘGNĄĆ PO INFORMACJE” – to myślimy podobnie i pewnie się nie mylimy.

Poza tym, od samego początku na tym opiera się koncepcja samego Internetu – na udostępnianiu informacji – i to się raczej nie zmieni.

Więc, jeśli zgadzasz się w tym ze mną, powinieneś teraz już mieć świadomość tego, dlaczego tematyczne strony www są uważane za dobry e-sposób na sukces finansowy na najbliższe lata… a wszystko to dzięki dostępnym w sieci treściom i produktom np. z programów partnerskich.

Teraz już się więc domyślasz, że przez dalszą część artykułu będę chciał się z Tobą podzielić najistotniejszymi – według mnie – powodami, dla których powinieneś zdecydować się na stworzenie strony z tematyczną, niszową zawartością… a nawet więcej – powinieneś zastanowić się nad stworzeniem kilku takich stron.

Zaczynajmy więc…

Powód pierwszy – Wyszukiwarki internetowe wręcz uwielbiają takie strony!

Jeżeli jesteś e-marketerem to wiesz, że wyszukiwarki (a w zasadzie mechanizmy wyszukujące) uwielbiają czytać treść stron (czyli ich zawartość). A co takiego szczególnego mają tematyczne strony o których mówimy? Dokładnie tak – niszową (tematyczną) treść!

Im więcej podstron z tą treścią będzie zawierała Twoja witryna, tym więcej tych podstron zostanie zindeksowanych i będzie wyświetlanych w wynikach wyszukiwania (w uproszczeniu). To przełoży się na zwiększenia oglądalności Twojej strony przez grupę docelową i tym samym zwiększy szanse na zysk.

Pieczesz więc dwie, a nawet trzy pieczenie przy jednym ogniu… Rozwijasz niesamowity sposób na zarabianie w Internecie; dostarczasz odbiorcom tego, czego szukają (informacji) oraz dajesz pajączkom (mechanizmom indeksującym) powód do regularnego powracania na Twoją stronę.

Powód drugi – Twoja strona nie będzie stanowiła dla Ciebie znacznego obciążenia

Bezsprzecznie, zawartość strony/informacje/treść to PALIWO które napędza całą sieć. Jest to też paliwo, które pozwoli rozkwitnąć Twojemu biznesowi.

To co mam na myśli pisząc koncepcję „powodu drugiego” to fakt, iż w sieci jest naprawdę sporo osób, które tylko czekają aby podzielić się z innymi swoimi spostrzeżeniami. Więc, w zależności od wybranej niszy, znajdziesz mniej lub więcej treści i autorów, którzy udostępnią Ci to, czego szukasz. Na jakich zasadach to robić i jak się do tego zabrać? Odpowiedź na to pytanie to temat na osobny artykuł, ale gotową odpowiedź znajdziesz również w darmowym kursie:

Lista mailingowa Twojej strony – po co? jak?

Będzie ona zawierał wątek o przygotowywaniu treści do newslettera czy e-zinu. Równie dobrze będziesz to mógł wykorzystać do przygotowywania treści na swoją stronę www.
Kurs będzie dostępny u nas już niedługo… (masz więc powód by śledzić informacje u nas na bieżąco).

Powód trzeci – Odbiorcy – po części – sami się targetują

Strony z zawartością dla wybranej grupy mają niższy odsetek przypadkowych wejść, głównie trafiają na nie te osoby, które poszukują informacji na dany temat. Twoja strona dostarcza im tego, czego chcą – „karmi” ich poszukiwanymi informacjami. Odpowiednio dobrana grupa docelowa jest szczególnie istotna przy kampaniach PPC (ang. pay-per-click) – np. w Google AdWords – gdyż mniej jest klikających „przypadkowo” (pustych wejść). Bannery mogą wyświetlać się każdemu, natomiast wyniki wyszukiwania wyświetlają się grupie, która poszukuje informacji na temat, z którym związana jest Twoja strona.

A pamiętasz przecież to o czym wspomniałem, a z czym się ze mną zgodziłeś… ludzie w Internecie poszukują głównie informacji!

Ty po prostu dajesz im to, czego chcą – za pomocą strony – i możesz na tym zarobić (o tym będzie trochę niżej).

Powód czwarty – Zarabiaj na swojej stronie

Zarabiać możesz w różny sposób. Tutaj wspomnę o zarabianiu na własnej twórczości. Jeżeli Twoja strona www „kręci się” wokół tematu, który dobrze znasz, lub którym się fascynujesz, to przecież możesz skrobnąć kilka artykułów lub jakiś kurs… A jak na tym zarobić? Oto kilka sprawdzonych pomysłów:

  • zaproponować komuś zasponsorowanie artykułu czy kursu,
  • znaleźć reklamodawcę, który będzie chciał się zareklamować przy artykule / w kursie / na Twojej stronie,
  • zamiast samemu szukać reklamodawcy możesz zawsze zwrócić się do internetowych sieci reklamowych, która za prowizję będzie u Ciebie wyświetlać reklamy swoich klientów,
  • zaproponować komuś (np. jakiejś firmie) napisanie artykułu, kursu na zlecenie,
  • i wiele innych, które wpadną Ci do głowy.

Oczywiście poszukiwanie sponsora czy reklamodawcy powinno się odbywać wśród firm, portali, itp., które powiązane są tematycznie z tym co robisz i/lub których Twój target zainteresuje najbardziej.

Powód piąty – Zarabiaj na twórczości innych ludzi

Dzięki rosnącej popularności programu partnerskiego Google AdSense oraz przychodów, które można za jego pomocą generować – dzięki popularyzowaniu stron www innych ludzi – masz kolejny powód dla którego warto tworzyć strony z ciekawą, niszową zawartością.

Zależność jest tutaj oczywista – im więcej stron będzie miał Twój serwis, tym więcej szans będziesz miał na zarobienie na reklamach w programach typu AdSense (na ich wyświetlaniu) – a wszystko dzięki twórczości innych ludzi!

Całkiem niezłe, co?!

Powód szósty – Dochód z dobrze dobranych programów partnerskich

Chciałbyś zarabiać na każdym produkcie od 10 do nawet 60% ?! Posiadając stronę z ciekawą zawartością, która jest często odwiedzana, możesz przystąpić do różnego rodzaju programów partnerskich, których w Sieci jest teraz niemało.

Dokładnie tak! Możesz zarobić nie wytwarzając ani jednego produktu – a jedynie po prostu polecając go.

Pamiętaj jedynie o tym, iż najskuteczniejszą drogą do takich dochodów, jest dostosowanie produktów z programów partnerskich do zawartości Twojej strony. Jeżeli zrobiłeś stronę o gotowaniu, dla kucharzy, to nie oferuj na niej programów do e-mail marketingu, czy książek o e-biznesie! Wybieraj tylko to, co jest powiązane tematycznie z Twoją stronę. Ludzie odwiedzający Twoją stronę (tzw. target) przeszli już pewną selekcję i są zainteresowani tematem, więc oferuj im to, co jeszcze może ich zainteresować.

Powód siódmy – Lista cenniejsza niż złoto

To długofalowo jeden z najważniejszych powodów dla których warto tworzyć stronę o tematycznej, niszowej zawartości. Ludzie którzy na nią trafią, będą już (jak wspomniano) po wstępnej selekcji. Dodatkowo, ci, którzy zapiszą się do Twojej listy mailingowej, będą tymi najbardziej zainteresowanymi – najlepsi odbiorcy danego tematu. Tym sposobem powstanie lista mailingowa z najlepszym z możliwych targetów (w dziedzinie, z którą tematycznie powiązałeś stronę).

Jeżeli więc Twoja strona jest np. o Beskidzie Niskim, to z pewnością skupia wokół siebie turystów lubiących ten rejon i wypoczynek w nim.

Takim dobrym i złym przykładem będzie strona http://www.beskid-niski.pl/.

Dobrym dlatego, że rzeczywiście odbiorcy tego portalu to specyficzna grupa ludzi (turystów) zainteresowanych tym regionem.

Złym dlatego, że serwis nie wykorzystuje w pełni swojej pozycji – nie prowadzi newslettera, nie zbiera adresów e-mail swoich użytkowników. Traci przez to np. możliwość umieszczenia w swojej ofercie również mailingów reklamowych (choć to nie najważniejszy powód).

Wracając do tematu muszę dodać, iż takie targetowane listy mailingowe są bardzo cenne i poszukiwane przez reklamodawców. Nikomu oczywiście nie powinieneś ich sprzedawać, ale zarabiać na udostępnianiu możliwości zareklamowania jakiegoś produktu w ramach wysyłanego newslettera.

Powiedz teraz… czy powyższe 7 powodów jest dla Ciebie wystarczającym bodźcem, by zacząć tworzyć własną stronę z ciekawą, tematyczną zawartością?

Pamiętaj, tylko Ty możesz odpowiedzieć na to pytanie

Dla wielu e-biznesmenów są to wystarczające powody. Ja również miałem (i mam) to na uwadze tworząc swój e-biznes.

Dla wielu liczy się też głównie to, iż nie trzeba opierać się jedynie na własnej pracy twórczej – chodzi o zawartość serwisu – oraz to, że samemu nie trzeba być producentem niczego, a produkty i usługi można pozyskać przystępując do różnych programów partnerskich, plus oczywiście dochody płacące za wyświetlanie reklam (jak Google AdSense, AdKontekst z WP, itd.).

Jedna taka strona może dać Ci zarobić – a pomyśl o całej sieci takich stron!

Jeżeli masz pytania, sugestie lub opinie na temat tego artykułu, nie wahaj się pisać do mnie.

O autorze

mm

Piotr Zając

Wielki fan badań użyteczności serwisów internetowych. Interesują go wrażenia, jakich doświadczają użytkownicy stron, a przez swoją pracę dąży do tego, by były one maksymalnie pozytywne. Tworzenie to nieodłączny element jego życia - prywatnie buduje dom, zawodowo kreuje projekty, na równie solidnych fundamentach. Zawsze osiąga cel, bo wie jak opracować strategię. Nie osiada na laurach, twierdzi że zawsze można lepiej i więcej, dlatego jego projekty są coraz doskonalsze. W międzyczasie – którego ma coraz mniej – wykłada na uczelniach wyższych, dzieląc się wiedzą i pasją ze swoimi studentami.

Zostaw komentarz

Brak komentarzy